Jak widać po pierwszych miesiącach obecności na rynku, Opel nie może narzekać na brak popytu (ponad 45 tys. zamówień w Europie w ciągu 3 miesięcy).Zafira II dostępna jest obecnie w 7 wersjach silnikowych (to jedna z najbogatszych ofert na rynku). Testowany model 1.9 CDTI w swojej najmocniejszej odmianie jest propozycją dla osób ceniących sportowe osiągi i ekonomiczne zużycie paliwa. Turbodoładowana jednostka wysokoprężna o pojemności 1910 cm3 osiąga moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm już przy 2000 obr./min. Wystarcza to, by Zafira swobodnie przyspieszała do "setki" w niewiele ponad 10 s i popisywała się doskonałą elastycznością. 130 km/h auto osiąga po 17,4 s, a rozpędzenie na trasie od 60 do 100 km/h na 4. biegu zajmuje tylko 7 s. Jednostka ochoczo reaguje na wciśnięcie pedału gazu i nawet przy bardzo dynamicznym stylu jazdy zachowuje minimalny apetyt na paliwo. 150-konny silnik zapewnia dobre osiągiW cyklu pozamiejskim podczas testu minimalne zużycie wyniosło tylko 5,3 l, a maksymalne 10,8 l na 100 km. Silnik spełnia normy emisji Euro 4 i standardowo wyposażony jest w filtr cząstek stałych DPF. Dodatkową zaletę układu napędowego stanowi 6-stopniowa skrzynia biegów. "Jedynka" jest co prawda zbyt krótka, ale pozostałe przełożenia już dobrze zestopniowano, a do precyzji pracy nie można mieć większych zastrzeżeń.Do dynamicznego silnika dopasowano charakterystykę zawieszenia. Układ jest dość sztywny, ale przy tym komfortowy i bezpieczny. Auto prowadzi się pewnie, nie wychyla się zbyt mocno na zakrętach, a układ stabilizacji toru jazdy ESP pomaga zachować kontrolę nad samochodem w sytuacjach granicznych. Opel nie jest wrażliwy na zmiany obciążenia i nawet z 7 pasażerami na pokładzie trudno wytrącić go z równowagi. Pozytywna ocena należy się precyzyjnemu układowi kierowniczemu i hamulcom, których skuteczność rośnie po rozgrzaniu tarcz.Jazda Zafirą sprawia przyjemność. Wnętrze jest bardzo dobrze wyciszone i komfortowe. Zajęcie optymalnej pozycji za kierownicą nie sprawia kłopotów dzięki dwupłaszczyznowej regulacji kolumny kierownicy i szerokiemu zakresowi ustawień fotela. Ilość miejsca zarówno w pierwszym, jak i drugim rzędzie siedzeń pozwala na swobodne podróżowanie pięciu osobom. Dwa dodatkowe fotele w trzecim rzędzie przeznaczone są raczej dla mniejszych pasażerów. Znany już z poprzedniej generacji system Flex7 (przesuwane i składane siedzenia) pozwala na łatwe i szybkie przystosowywanie wnętrza do aktualnych potrzeb, a nowy system FlexOrganizer na bezpieczne przewożenie przedmiotów w bagażniku. Maksymalna wielkość przestrzeni ładunkowej dochodzi do 1820 l.Bogate wyposażenie i umiarkowana cenaZafira ma w wyposażeniu wszystko, co decyduje o wygodzie i bezpieczeństwie. W tym zakresie nie odbiega od konkurentów, którzy dostępni są w podobnych cenach.
Kandydat prorodzinny
Poprzednik przez 4 lata z rzędu należał do najpopularniejszych aut w swojej klasie. Druga generacja po uruchomieniu produkcji w Polsce we wrześniu (w kwietniu wystartowała w Niemczech w fabryce w Bochum) osiągnęła już pełną zdolność do walki o klienta.