Jeszcze do niedawna po cee’da ustawiały się kolejki, zwłaszcza model tuż po face liftingu przeżywał boom. Polska była pierwszym rynkiem europejskim, na którym wprowadzono kompaktową Kię.
Dziś, niespełna 2 lata pomodernizacji, zainteresowanie cee’dem nieco spadło, choć nadal jego sprzedaż utrzymuje się na dobrym poziomie. Na przykładzie najczęściej kupowanej wersji sprawdzimy, za sprawą jakich cech model ten stał się popularny.
Niewątpliwie decydującym czynnikiem jest cena. Za 52,5 tys. zł otrzymujemy zgrabne auto z przestronną i dobrze wykończoną kabiną. Można się przyczepić, że na kierownicy i gałce biegów brakuje skórzanego wykończenia, ale z drugiej strony powinniśmy na te detale przymknąć oko, gdyż seryjnie otrzymujemy klimatyzację, komputer pokładowy oraz audio z zestawem głośnomówiącym i sterowaniem radiem z koła kierownicy.
U większości (znacznie droższych) rywali za te elementy trzeba dopłacać. A co z napędem? Silnik 1.4 to podstawowa jednostka benzynowa o mocy 90 KM (wkrótce będzie miał o 15 KM więcej). Jego dynamika nie jest oszałamiająca, ale dobra elastyczność sprawia, że kierowca nie ma poczucia jazdy przysłowiowym „mułem”. Podwozie cee’da zachowuje się poprawne, ale pod względem prowadzenia i komfortu odstaje od nowszych, niemieckich konstrukcji.