Kię No3 zbudowano na płycie podłogowej Soula. Auto powstało pod nadzorem głównego stylisty marki – Petera Schreyera (kiedyś pracował dla Volkswagena i Audi, tworząc m.in. Audi TT i VW Beetle’a) – który zapewnia, że finalna wersja modelu różnić się będzie tylko kilkoma drobnymi szczegółami. „Nie zrezygnujemy ani ze szklanego dachu, ani z przesuwanej tylnej kanapy” – mówi Schreyer.
Pod względem stylistycznym Kia No3 to z pewnością jeden z ciekawszych modeli segmentu. Ma dynamiczny styl i zwraca uwagę. Wysoko poprowadzona linia dachu sprawia, że nawet pasażer o wzroście 2 m nie będzie narzekał na brak miejsca nad głową. Podobnie jak w minivanach konkurencji, konstruktorom Kii także udało się na stosunkowo niewielkiej przestrzeni (wymiary auta: 4045 mm długość, 1760 mm szerokość, 1600 mm wysokość i 2615 mm rozstaw osi) wygospodarować sporo miejsca dla pasażerów. Kompaktową pojemność ma 300-litrowy bagażnik.
Zmian należy spodziewać się w wyglądzie deski rozdzielczej – w wersji seryjnej Kii No3 będzie bardziej zabudowana. Kia No 3 (to nadal robocza nazwa) wejdzie do sprzedaży na początku 2010 roku i oferowana będzie w trzech wersjach silnikowych: dwóch benzynowych (1.4/ 101 KM i 1.6/ 126 KM) oraz jednej wysokoprężnej (1.6/126 KM) – wszystkie z manualnymi przekładniami. Czterobiegowy „automat” dostępny będzie w opcji, podobnie jak system Start-Stop, ograniczający zużycie paliwa i emisję spalin. Pod koniec przyszłego roku do oferty dołączy nowoczesny diesel 1.4 oraz dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Kia No3 produkowana będzie w Noszowicach w Czechach.
PODSUMOWANIEKię No 3 można porównać do Soula w odświętnym ubraniu. Ma więcej ogłady, mniej pretensjonalną stylistykę, jest lżejszy i bardziej przestronny. W każdym razie sprawia bardzo dobre wrażenie i zasługuje na więcej niż prostą nazwę „numer 3”. Może lepsze byłoby np. K3? Nadając numeryczne nazwy, Kia mogłaby w ten sposób uporządkować swoją ofertę. Czy auto się przyjmie? Wiele zależy od ceny, ale na tym polu Kia już wiele razy udowadniała, że potrafi być bezkonkurencyjna.