Pewne rzeczy się nie zmieniają: ludzie sukcesu kupują sobie zwykłe Mercedesy, BMW, czasami jakieś lepsze Audi. Samochody nietypowe to oferta dla wąskiej grupy odbiorców. Udziwniona technologia i udziwniony wygląd. Tak jak w przypadkuAlfy2000, która miała pod maska wyjątkowo mocny silnik. Produkowana od roku 1968 roku limuzyna pędziła po asfaltowych drogach Europy napędzana mocą 133 KM. Alfa była szybka i równie szybko rdzewiało jej nadwozie.Zupełnie inaczej było z Citroënem (od 1957) - kołysząca się dama napakowana najnowocześniejszą ówczesną techniką. Auto posiadało nie tylko słynną technologie pneumatycznego zawieszenia, ale również karoserię z dachem wykonanym z włókien szklanych. Poza tym całą karoserię ID można było zdjąć używając w tym celu jednego tylko klucza do śrub. Citroënmocował bowiem całe nadwozie na ramie nośnej. To rozwiązanie tak spodobało się inżynierom z Rovera, że zastosowali tę samą zasadę w modelu P6 (od 1963). Zamiast chromu Brytyjczycy postawili na szlachetna stal. Elegancki wygląd nie był za to mocną stroną kanciastego Volvo144. Tam przeważały wewnętrzne wartości, które pomogły temu modelowi (od 1966) w osiągnięciu rynkowego sukcesu. Który z nietypowych klasyków jest najlepszy? Zobacz naszą galerię!
Klasa średnia sprzed pół wieku, czyli szalone lata 60te
Indywidualiści nigdy nie lubili masowych produktów. Już pół wieku temu oferta samochodów nietypowych była bogata: Alfa 2000 Berlina, Citroën ID 19, Rover 2000 TC i Volvo 144. Zobaczcie porównanie 4 klasyków