Nadwozie utrzymane jest w tradycyjnym stylu; bez ekstrawagancji i przesadnych wyróżników sportowych. Model S60 R otrzymał nowy przód, a dokładniej większy wlot powietrza w kolorze matowosrebrnym.
R wyróżniają także 18-calowe, felgi aluminiowe (seryjne 17 cali). We wnętrzu znajdziemy niebieskie tarcze zegarów, znakomicie wyprofilowane fotele i logo "R" na kierownicy. Standardowo występuje skórzana tapicerka.
300 KM to nie przelewki
W silniku zastosowano turbosprężarkę dającą maksymalne ciśnienie doładowania około 1 bara. Ponieważ silnik jest mocno obciążony cieplnie, zastosowano dwie chłodnice powietrza. Ponadto jednostka wyposażona została w zmienne fazy rozrządu, a elementy układu korbowo-tłokowego są znacznie wzmocnione.
S60 R "setkę" uzyskuje w 6 s, a prędkość 200 km/h w zaledwie 23 s. Te liczby mówią same za siebie. Auto już od niskich prędkości obrotowych z niebywałą siłą wystrzela do przodu. Trzeba szybko zmieniać biegi, bo strzałka obrotomierza momentalnie ląduje w zakresie tzw. niebezpiecznych obrotów.
Osoby nie mające wcześniej styczności z tak dużymi mocami mogą stać się zagrożeniem w ruchu ulicznym. Po wciśnięciu pedału gazu do końca kierowca musi opanować emocje związane z dużym przeciążeniem i skupić się na prowadzeniu.
Kierownicę trzeba mocno trzymać, ponieważ mimo napędu 4x4 odczuwa się na niej ogromną moc silnika.Wizyta na stacji paliw może zepsućradość jazdy tym autem. Przy spokojnej jeździe wartość spalania da się zaakceptować (8,2 l/100 km), chcąc jednak w pełni wykorzystać moc, możemy spodziewać się zużycia powyżej 20 l/100 km.
Specjalnie do tej wersji opracowano dwie skrzynie biegów - seryjnie auto wyposażono w manualną, sześciobiegową. Za dopłatą dostępny jest pięciostopniowy automat z funkcją manualnej zmiany biegów.
Testowy egzemplarz miał skrzynię manualną, która charakteryzowała się krótkim i precyzyjnym skokiem. Biegi wchodziły z pewnym oporem - właściwym dla aut sportowych.Rozdział momentu obrotowego następuje pod kontrolą elektroniki.
System AWD współpracuje z układem DSTC
Przyciskiem na kokpicie można zdezaktywować ten system.Zawieszenie i napęd sterowane elektroniką W sportowej wersji S60 regulacja amortyzatorów aktualizowana jest 500 razy na sekundę.
Na przykład podczas gwałtownego hamowania komputer odbiera sygnał o wciśnięciu pedału na kilka milisekund przed tym,zanim klocki hamulcowe dotkną tarczy.
Mikroprocesor liczy, w jakim stopniu hamowanie obniży przód samochodu, i utwardza amortyzatory, by zapobiec tzw. nurkowaniu. Kierowca może przy pomocy przycisków na desce rozdzielczej wybrać jeden z trzech trybów pracy zawieszenia: Komfort, Sport, Sport zaawansowany.
W przypadku ostatniego zawieszenie zostaje utwardzone i charakterystyką zbliża się do zawieszeń stosowanych w autach wyścigowych. Jazda z trybem Komfort nie oznacza wcale miękkiej pracy zawieszenia.
Profesjonalny układ hamulcowy
W wersjach R Volvo skorzystało z pomocy firmy Brembo specjalizującej się w układach hamulcowych pojazdów wyczynowych.
Testowe Volvo wyposażone w komplet tarcz hamulcowych wentylowanych i zaciski ze stopu lekkiego ze 100 km/h do zera zatrzymuje się na dystansie 38 m. To wynik dobry, choć są auta wyczynowe, które potrafią zatrzymać się na dystansie krótszym o dwa metry.
Zastosowanie napędu na cztery koła spowodowało, że auto ma monstrualną średnicę zawracania (13,7 m), co skutecznie utrudnia manewrowanie na parkingu. Układ kierowniczy wyposażono we wspomaganie o zmiennej sile.
Galeria zdjęć
Klasa WRC
Klasa WRC
Klasa WRC