Charakterystyczne nadwozie z dużymi, okrągłymi lampami, chromowany grill, no i ten biały dach. Tego auta nie da się pomylić z żadnym innym. Oryginalna sylwetka Mini pozostała niemal niezmieniona, choć widać wyraźnie, że to nowoczesny model.
Wnętrze także utrzymano w indywidualnym stylu - z jednej strony jest klasyczne, z drugiej nowoczesne. Na szczęście ta oryginalność nie koliduje z funkcjonalnością. Wszystkie zegary są czytelne, a przełączniki łatwo dostępne i proste w obsłudze.
Wnętrze przywołuje sportowego ducha
Pozycja za kierownicą również charakterystyczna, chóc już nie tak jak kiedyś (specyficzny kąt ustawienia kierownicy). W obecnym modelu kierownicę można regulować w płaszczyznie pionowej.
Siedzisko fotela kierowcy umieszczone jest blisko podłogi, co z jednej strony umożliwia dobre czucie auta, z drugiej zaś wymusza pozycje jazdy z niemal wyprostowanymi nogami. Kierowca siedzi w doskonale wyprofilowanym fotelu i trzyma w dłoni grubą, obszytą skórą kierownicę.
Ze sportowych akcentów w Cooperze S odnaleźć można także aluminiowe nakładki na pedały i gałkę zmiany biegów. Wnętrze oferuje zaskakująco dużo miejsca. Producent jednak mierzył siły na zamiary i auto homologowane jest jako 4-osobowe.
Nie ma co liczyć także naduży bagażnik
150-litrowa wartość nie pozwala zmieścić dużych zakupów. Pod maską topowej wersji Mini zamontowano 1,6-litrowy, benzynowy silnik wyposażony w kompresor (doładowanie mechaniczne). Dzięki temu rozwiązaniu z niedużej pojemności uzyskano aż 163 KM.
Auto ma znakomite przyspieszenie, choć wyraźny przyrost mocy wyczuwa się w górnym zakresie obrotów. Wówczas jednostka szybko wchodzi na obroty, wydając przy tym charakterystyczny, rasowy dźwięk. Także zdjęcie nogi z gazu, gdy silnik jest na biegu, wywołuje strzały w układzie wydechowym.
Wysilony silnik ma duży apetyt na paliwo
Przy dynamicznej jeździe na trasie trudno było uzyskać spalanie poniżej 10 l/100 km. Wzorowo oceniamy obsługę 6-stopniowej, manualnej skrzyni biegów. Skoki lewarka są krótkie i precyzyjne, a włożenie biegu potwierdza charakterystyczny opór znany ze sportowych aut.
Dzięki dużemu rozstawowi osi i kół, a także twardemu zawieszeniu Mini trzyma się zakrętów jak przyklejone. Jeśli nawet dojdzie do uślizgu kół, wprawny kierowca poradzi sobie z nim bez trudu. Gorzej radzącym sobie za kierownicą polecamy kupno systemu DSC(odpowiednik ESP).
Galeria zdjęć
Klasyczny gokart
Klasyczny gokart
Klasyczny gokart
Klasyczny gokart
Klasyczny gokart
Klasyczny gokart
Klasyczny gokart
Klasyczny gokart
Klasyczny gokart
Klasyczny gokart