Nadwozie/jakość
Najistotniejszą zmianą jest wprowadzenie pełnej przedniej owiewki. Odmienia to zupełnie oblicze motocykla, a przedni reflektor w kształcie klina nawiązujący do typowo sportowych modeli firmy z serii GSX-R nadaje dynamiczny charakter.
Pozostałe zmiany to czysta kosmetyka, konstrukcja pozostaje wierna temu, do czego przyzwyczaiły nas poprzednie modele. Jego obecna konstrukcja niewiele odbiega od tej z początku lat produkcji, czyli z drugiej połowy lat 80. Wynikają jednak z tego znaczne korzyści: atrakcyjna cena i wyeliminowanie słabych punktów. Suzuki GS 500F nie ma konkurować z supermotocyklami.
To idealna propozycja dla miłośników jednośladów, którzy szukają uniwersalnego, taniego w eksploatacji i bardzo poręcznego jednośladu. Mała masa i gabaryty nie sprawią problemu nawet początkującym motocyklistom. Pozytywnie trzeba ocenić również pozycje kierowcy i pasażera, łatwość obsługi wszystkich przełączników oraz widoczność w lusterkach.
Układ napędowy/osiągi
Chłodzony powietrzem silnik przeniesiono z poprzednika właściwie bez zmian. Dodano mu jednak chłodnicę oleju, aby wesprzeć chłodzenie pogorszone przez zastosowanie owiewek.
45 KM pozwala całkiem sprawnie poruszać się, choć osiągi trzeba uznać za przeciętne w tej klasie. W dolnym zakresie obrotów elastyczność jest bardzo słaba, trzeba więc zaakceptować konieczność częstej zmiany biegów. Jednak to nie problem, gdyż skrzynia biegów pracuje bardzo precyzyjnie.
Układ jezdny/komfort
Zawieszenie jest dość komfortowe i w pełni zadowoli kierowców, którzy nie mają sportowych aspiracji. Ci lubiący ostrzejszą jazdę wyczują niedostatki prostego zawieszenia objawiające się niestabilnością podczas bardzo szybkiej jazdy po niezbyt równych nawierzchniach, zwłaszcza na łukach.
Pełna owiewka zdecydowanie poprawia komfort jazdy, osłaniając kierującego, z drugiej jednak strony zwiększa wrażliwość motocykla na boczne podmuchy wiatru.
Koszty/bezpieczeństwo
Z przodu zastosowano tylko jedną tarczę, mimo to hamulce są skuteczne. Nowe GS 500F wypada bardzo korzystnie, jeśli uwzględnić stosunek ceny do jakości oferty. 19 900 zł to niewiele za pełnowartościowy jednoślad, który bez problemów odnajduje się zarówno w warunkach miejskich, jak i na dłuższych trasach.