Logo

Kombi doskonałe?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Jeśli szukasz wygodnego luksusowego auta i możesz wydać nieco ponad 100tysięcy złotych - mamy ciekawą propozycję: Peugeot 2.2 HDi SVDT

Kombi doskonałe?
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Kombi doskonałe?

Karoseria/jakość

Mimo upływu lat nadwozie nie utraciło nic ze swej atrakcyjności. Mocno pochylona maska i wąskie reflektory dodają autu dynamizmu. Pomimo nadwozia kombi sylwetka nie jest ciężka optycznie. Bagażnik tworzy z całością jednolitą bryłę.

Wnętrze jest przytulne, ale przestronne. Bagaże bez problemu mieszczą się w przestrzeni ładunkowej, która przy złożonych tylnych siedzeniach ma pojemność małego auta dostawczego. Materiały wykończeniowe są dobrej jakości, a ich spasowanie nie pozostawia nic do życzenia. Elegancji dodają drewniane elementy deski rozdzielczej.

Przyjemność z jazdy/napęd

Od jesieni zeszłego roku limuzyna Peugeota napędzana jest nowoczesnym turbodieslem z bezpośrednim wtryskiem typu Common Rail. Jednostka napędowa pracuje cicho i odznacza się wysokoą kulturą pracy. Ani przez chwilę jadący nie mają wrażenia podróżowania autem z dieslem.

Osiągi

To wrażenie potęgują dodatkowo osiągi, jakie oferuje jednostka napędowa. Dobre przyspieszenie i wysoka prędkość maksymalna pozwalają na dynamiczną jazdę. Zaletą jest wysoki moment obrotowy, który pozwala na bezproblemowe wyprzedzanie bez częstej zmiany biegów. Cieszy również skromność jednostki w zapotrzebowaniu na olej napędowy.

Układ jezdny/bezpieczeństwo

Zawieszenie nastawione jest przede wszystkim na komfort. Pasażerowie nie odczuwają drogi przy przejeżdżaniu przez koleiny czy poprzeczne garby. Mniej wprawny kierowca może się wystraszyć podczas szybko pokonywanych zakrętów oraz przy gwałtownej zmianie kierunku jazdy.

Wówczas tył wychyla się na zewnątrz. Ta skłonność nie jest na szczęście na tyle duża, by dochodziło do niebezpiecznych sytuacji.

Komfort

Do wygodnego podróżowania nie wystarczy tylko dobrze zestrojone zawieszenie. Wiedzą o tym konstruktorzy w Peugeocie więc w swojej limuzynie zastosowali dobrze wyprofilowane fotele.

Nawet na długich trasach nie grozi nikomu ból pleców. Szeroki zakres regulacji fotela oraz możliwość ustawienia kierownicy w dwóch płaszczyznach pozwolą każdemu kierowcy przyjąć wygodną pozycję.

Koszty

Tu pojawia się największy i tak naprawdę jedyny istotny problem związany z tym samochodem. Cena dla większości jest zaporowa. Jeżeli jednak już ktoś kupi ten model, będzie miał wszystko, co tylko sobie wymarzył. Zmieniarka CD, tempomat, elektrycznie regulowane i podgrzewane przednie siedzenia to standard.

Brakuje tylko ESP (niedostępny nawet w opcji). Testowany model dodatkowo miał elektrycznie sterowany szyberdach za 3055 złotych i pakiet obejmujący skórzaną tapicerkę, spryskiwacze reflektorów, fotel kierowcy z pamięcią ustawienia oraz składane elektrycznie lusterka. Cena 7280 złotych.

Podsumowanie

Atuty to przede wszystkim bogate wyposażenie, świetny silnik, przestronne i komfortowe wnętrze oraz dopracowanie konstrukcji. Wada to wysoka cena. Ale przecież luksus nie jest tani...

Ocena: 5

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: