Czy te założenia spełnia Mazda 6 Sport Kombi?Nadwozie/jakość. Nie ma się co dziwić, że Mazda określa ten samochód mianem Sport Kombi. Bardzo dobrze pasuje to do kształtu jej sylwetki. Charakter modelu podkreślają również wąskie reflektory oraz seryjne aluminiowe felgi. We wnętrzu luksusowa atmosfera. Ładnie wyglądają wskaźniki z chromowanymi obwódkami oraz metalizowana konsola środkowa. Siedzenia obito welurową tapicerką. Kierownica i dźwignia skrzyni biegów pokryte zostały skórą. Przestronne wnętrze zapewnia odpowiedni komfort podróżowania także wysokim osobom. Wygodne fotele poprawnie utrzymują ciało na zakrętach. Przestronnie jest również za tylnymi siedzeniami. Wysoko unoszona klapa oraz nisko poprowadzona krawędź ułatwiają załadunek bagażu. W razie potrzeby w dziecinnie prosty sposób można złożyć tylną kanapę. Pociągnięcie jednej dźwigni powoduje jednoczesne złożenie dzielonego asymetrycznie siedziska i oparcia. Do dyspozycji mamy wówczas 1710 litrów przestrzeni bagażowej o równej powierzchni załadowczej.Układ napędowy/osiągi. Sprzedawana w Polsce "6" występuje z 2,0-litrową jednostką o mocy 141 KM. To wystarczająca moc do zapewnienia poprawnej dynamiki. Do uzyskania dobrych przyspieszeń nie trzeba używać górnego zakresu obrotów. To dobrze, bo wówczas silnik zaczyna głośno pracować. Średnie spalanie w teście wyniosło 9,5 litra na 100 km. To litr więcej, niż podaje producent, ale mimo to wartość tę należy uznać za satysfakcjonującą. Układ jezdny/komfort. Pokonywanie wybojów nie stanowi dla Mazdy problemu. Jej zawieszenie komfortowo tłumi wszelkie nierówności drogi. Nie zapomniano także o bezpieczeństwie. Szybkie przejeżdżanie zakrętów nie powoduje nadmiernych wychyleń karoserii. Samochód jest zawsze stabilny i utrzymuje obrany kierunek. W razie potrzeby pomocą służy system ESP. Koszty/bezpieczeństwo. "Szóstka" jest niestety droga. Trzeba jednak przyznać, że w cenę wliczone są niemal wszystkie elementy zapewniające bezpieczną i komfortową jazdę. Jeżeli to komuś nie wystarczy, za 132 010 zł może kupić model, który w wyposażeniu ma także skórzaną tapicerkę, lampy ksenonowe i elektrycznie sterowany fotel kierowcy. Lakier metalik kosztuje 2300 zł.