Logo

Kombi we fraku

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Od samochodów kombi wymaga się przede wszystkim pojemnego ifunkcjonalnego bagażnika. Nie oznacza to jednak, że tego typu auto niemoże być jednocześnie elegancko "ubrane". Mercedes klasy C w wersjiElegance łączy obie te cechy

Nadwozie/jakość

Pod zgrabnie zaprojektowanym tyłem kryje się pojemny bagażnik. Konkurenci ustępują autu pod tym względem. Kufer Audi A4 Avant mieści od 442 do 1184 litrów, a w BMW serii 3 kombi od 440 do 1345 litrów. W klasie C przewiezienie większych przedmiotów możliwe jest dzięki składanej asymetrycznie tylnej kanapie.

Dobrze zaprojektowana została także część pasażerska. Nie ma wprawdzie mowy o nadmiarze miejsca, ale w obu rzędach siedzeń wystarczy go nawet dla osób o ponadprzeciętnym wzroście. Podróż odbywa się na bardzo wygodnych fotelach z poprawnym bocznym podparciem.

Siedzenie kierowcy regulowane jest w dwóch płaszczyznach, co w połączeniu z ustawianą na wysokość oraz głębokość kierownicą ułatwia przyjęcie poprawnej pozycji podczas prowadzenia.

Przyzwyczajenia wymaga obsługa wycieraczek dźwignią z lewej strony, a przy uruchamianiu kierunkowskazów zdarzało się ją pomylić z umieszczonym po tej samej stronie włącznikiem tempomatu.

Minus to ograniczona widoczność, bo prawe lusterko zasłonięte zostało częściowo przez słupek. Materiały wykończeniowe wysokiej jakości. W wersji Elegance wnętrze wykończono elementami skóry i drewna.

Układ napędowy/osiągi

Oznaczenie 200 może sugerować dwulitrową jednostkę. W rzeczywistości doładowany silnik ma 1,8 litra pojemności, z której uzyskuje 163 KM. To wystarcza do zapewnienia bardzo dobrych przyspieszeń.

Trzeba się jednak pogodzić z wysokim zużyciem paliwa. W czasie testu średnie spalanie było o około 2 litry wyższe niż podawane przez producenta. Współpracująca z silnikiem automatyczna skrzynia zmienia biegi bez szarpnięć.

Układ jezdny/komfort

Zawieszenie Mercedesa klasy C jest klasą samo dla siebie. Wszelkie nierówności nawierzchni pokonywane są płynnie. W dodatku żadnych problemów nie stanowi szybkie przejeżdżanie zakrętów. W razie potrzeby pomocą służy seryjnie instalowany układ ESP. Trochę lżej mogłoby pracować wspomaganie kierownicy.

Koszty/bezpieczeństwo

W tej kategorii wszystko jest na bardzo wysokim poziomie. Bogate wyposażenie czyni jazdę niezwykle komfortową oraz bezpieczną. W teście zderzeniowym Euro-NCAP samochód uzyskał maksymalną notę pięciu gwiazdek. Cena za to wszystko jest jednak wysoka.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: