Nadwozie/jakość
Pod zgrabnie zaprojektowanym tyłem kryje się pojemny bagażnik. Konkurenci ustępują autu pod tym względem. Kufer Audi A4 Avant mieści od 442 do 1184 litrów, a w BMW serii 3 kombi od 440 do 1345 litrów. W klasie C przewiezienie większych przedmiotów możliwe jest dzięki składanej asymetrycznie tylnej kanapie.
Dobrze zaprojektowana została także część pasażerska. Nie ma wprawdzie mowy o nadmiarze miejsca, ale w obu rzędach siedzeń wystarczy go nawet dla osób o ponadprzeciętnym wzroście. Podróż odbywa się na bardzo wygodnych fotelach z poprawnym bocznym podparciem.
Siedzenie kierowcy regulowane jest w dwóch płaszczyznach, co w połączeniu z ustawianą na wysokość oraz głębokość kierownicą ułatwia przyjęcie poprawnej pozycji podczas prowadzenia.
Przyzwyczajenia wymaga obsługa wycieraczek dźwignią z lewej strony, a przy uruchamianiu kierunkowskazów zdarzało się ją pomylić z umieszczonym po tej samej stronie włącznikiem tempomatu.
Minus to ograniczona widoczność, bo prawe lusterko zasłonięte zostało częściowo przez słupek. Materiały wykończeniowe wysokiej jakości. W wersji Elegance wnętrze wykończono elementami skóry i drewna.
Układ napędowy/osiągi
Oznaczenie 200 może sugerować dwulitrową jednostkę. W rzeczywistości doładowany silnik ma 1,8 litra pojemności, z której uzyskuje 163 KM. To wystarcza do zapewnienia bardzo dobrych przyspieszeń.
Trzeba się jednak pogodzić z wysokim zużyciem paliwa. W czasie testu średnie spalanie było o około 2 litry wyższe niż podawane przez producenta. Współpracująca z silnikiem automatyczna skrzynia zmienia biegi bez szarpnięć.
Układ jezdny/komfort
Zawieszenie Mercedesa klasy C jest klasą samo dla siebie. Wszelkie nierówności nawierzchni pokonywane są płynnie. W dodatku żadnych problemów nie stanowi szybkie przejeżdżanie zakrętów. W razie potrzeby pomocą służy seryjnie instalowany układ ESP. Trochę lżej mogłoby pracować wspomaganie kierownicy.
Koszty/bezpieczeństwo
W tej kategorii wszystko jest na bardzo wysokim poziomie. Bogate wyposażenie czyni jazdę niezwykle komfortową oraz bezpieczną. W teście zderzeniowym Euro-NCAP samochód uzyskał maksymalną notę pięciu gwiazdek. Cena za to wszystko jest jednak wysoka.