Nadwozie/jakość

Aby rozróżnić auta sprzed i po liftingu, trzeba się dobrze przyjrzeć - na tylnej klapie pojawiło się duże logo firmowe, a we wnętrzu zestaw zegarów znany z Punto. Oprócz tego Malibu ma lakierowany srebrnym metalikiem wlot powietrza do chłodnicy oraz listwę pod zderzakiem.

We wnętrzu przywitają nas niebieskie elementy wykończenia kokpitu kontrastujące ze srebrnym panelem środkowym - nie można więc powiedzieć, że Doblo w tej wersji jest autem nudnym. Pudełkowaty kształt nadwozia nie każdemu może przypadnie do gustu, ale ma niezaprzeczalne zalety.

W swojej klasie Fiat to najprzestronniejszy samochód z największym, 750-litrowym bagażnikiem - po rozłożeniu dzielonej kanapy uzyskujemy płaską powierzchnię, a duża ładowność sprzyja wykorzystaniu kufra. Gdyby jednak możliwości wnętrza auta okazały się niewystarczające, możemy jeszcze pociągnąć hamowaną przyczepę o masie 1100 kg.

Układ napędowy/osiągi

Mimo że Doblo to połączenie vana i samochodu dostawczego, we wnętrzu jest bardzo cicho. Zmodyfikowany przy okazji liftingu 105-konny diesel świetnie radzi sobie z wysokim, stawiającym spory opór nadwoziem już od samego początku skali obrotomierza.

Wygodnie umieszczony drążek zmiany biegów pracuje precyzyjnie. W stosunku do poprzedniej wersji spadło także zużycie paliwa.

Układ jezdny/komfort

Najwięcej sprzeczności kryje właśnie ta kategoria. Z jednej strony sprężyste zawieszenie bardzo dobrze radzi sobie z kompensowaniem nawet sporych nierówności (mimo sztywnej tylnej osi) i podczas szybkiego pokonywania zakrętów (wychyły nadwozia pozostają w bezpiecznym zakresie), z drugiej jednak wyniki drogi hamowania są bardzo słabe. Fiat mógłby też trochę popracować nad zwrotnością pojazdu. Dynamiczny układ kontroli toru jazdy ESP jest w Doblo niedostępny.

Koszty/bezpieczeństwo

Malibu kosztuje ponad 75 tys. złotych - na tle konkurencji to wysoka cena. W zamian otrzymujemy bardzo pojemny, rodzinny samochód ze świetnym, kulturalnym turbodieslem, jednak wymóg dopłaty za boczne poduszki powietrzne wydaje się nam marketingowym niedopatrzeniem.

Warto więc przyglądać się licznym promocjom Fiata, dzięki którym można trochę zaoszczędzić. W przeprowadzonym przed kilkoma tygodniami teście zderzenieniowym Euro-NCAP Doblo uzyskało 3 gwiazdki.