Auto debiutowało jesienią 1998 roku, w Polsce pojawiło się rok później.Uprawianie turystyki i wypady na weekend to jest to, co ,,gwiazda" lubi najbardziej. W niewiele dłuższym niż 4 metry nadwoziu mamy do dyspozycji obszerną przestrzeń.
Inżynierowie projektując samochód myśleli o rynku europejskim
Auto rodzinne klasy kompakt, które łączy w sobie cechy klasycznego hatchbacka oraz minivana. Podróżujący mają do dyspozycji liczne schowki i kieszenie na mapy, apteczkę i okulary. Deska rozdzielcza jest może trochę mało nowoczesna, ale nadrabia ergonomią i praktycznością.
Wszystkie przełączniki działają precyzyjnie i są bardzo czytelne. Wnętrze dosyć przytulne, choć kolorystycznie dominują szarość i kolor niebieski. Solidne wykonanie kokpitu wyklucza trzaski i klekotanie.
W centralnym miejscu deski rozdzielczej wbudowano wielofunkcyjny wyświetlacz cyfrowy komputera pokładowego. Dzielona asymetrycznie tylna kanapa ma możliwość wzdłużnego przesuwania.
Po uniesieniu dźwigni z łatwością przemieszczamy ją o 15 cm, powiększając bagażnik.Po zajęciu miejsc wewnątrz siedzimy wyżej niż w klasycznym samochodzie osobowym.
Każdy pasażer nawet o wzroście powyżej 180 cm ma sporo miejsca na nogi i nad głową. Sprężyste obicia długich siedzisk i wysokie oparcia zapewniają komfort nawet na dłuższych trasach.
Mocno przeszklone nadwozie oferuje ciekawym świata dobrą widoczność. Utrudnienie w manewrowaniu stanowi niewidoczny, stromo opadający przód. Duża powierzchnia lusterek zewnętrznych i wewnętrznego okazuje się być pomocna przy cofaniu, parkowaniu i w czasie jazdy.
Space Star mimo sporego obrysu zewnętrznego jest bardzo zwrotny
Średnica zawracania wynosząca 11 metrów to naprawdę niedużo w porównaniu z innymi autami tej klasy.Komfort jazdy Mitsubishi powinien zadowolić nawet wybrednych kierowców.
Auto jest wyciszone, ma sprężyste zawieszenie, które przy szybszym wejściu w zakręt wykazuje lekką nadsterowność, jednak łatwą do opanowania - zestrojenie odpowiednie na polskie drogi.
Zastrzeżenia mieliśmy co do drogi hamowania: 43 m od 100 km/h do zera to wynik wymagający zdecydowanej poprawy. Testowany przez nas egzemplarz napędzała benzynowa jednostka 1,6-litrowa o mocy 98 koni od niedawna dostępna w Polsce.
Japońska myśl techniczna bardzo dobrze spisuje się na niskich i średnich obrotach. Cichy i równo pracujący silnik jest bardzo zrywny i elastyczny. Pięciostopniowa skrzynia dobrze współpracuje z motorem.
Zmiana biegów odbywa się precyzyjnie, trochę za długi skok lewarka przy przełączaniu z czwórki na piątkę. Paliwowy apetyt Space Stara można określić jako przyzwoity. Ciekawa propozycja dla aktywnych osób. Mitsubishi nie ma łatwego zadania na rynku, konkurencja jest bardzo, bardzo ostra.
Galeria zdjęć
Kosmiczna przestrzeń
Kosmiczna przestrzeń