Tym razem zajmiemy się długością. Nie chodzi namjednak o rozmiar nadwozia, lecz o rozstaw osi. Odległość pomiędzy przednią i tylną osią ma decydujący wpływ na sposób jazdy pojazdu. Samochody z krótkim rozstawem są poręczniejsze i zwinniejsze, ale za to bardziej nerwowo reagują podczas pokonywania poprzecznych nierówności.
Z kolei auta z większym rozstawem osi najczęściej umożliwiają zrelaksowaną jazdę, a ich podwozie niemal w pełni pochłania wszelkie nierówności nawierzchni. Zwycięzcy i przegrani są wyłaniani w ramach jednej klasy, ale przedstawiamy również najlepsze i najgorsze auto całego zestawienia.
W życiu długość czasem ma znaczenie. To m.in. dzięki dużemu rozstawowi osi zwycięzca tego rankingu – Rolls-Royce – zapewnia jadącym niemal perfekcyjny komfort. Podróżujący nim mogą poczuć się jak na luksusowym jachcie, podczas gdy najgorsze w tej klasie Daihatsu Copen zachowuje się niczym ponton.
Nie ma się jednak czemu dziwić, bo rozstaw osi tych aut różni się o ponad metr. A co Wy sądzicie o wynikach naszego rankingu? Czy to zestawienie może być pomocne np. przy wyborze samochodu?
Zapraszamy do dyskusji.
Galeria zdjęć
Daihatsu Copen rozstaw osi 2225 mm
BMW M5 rozstaw osi 2889 mm
Porsche 911 Carrera rozstaw osi 2350 mm
BMW serii 5 rozstaw osi 2968 mm
Peugeot 607 rozstaw osi 2800 mm
Peugeot 308 SW rozstaw osi 2708 mm
Honda CR-Z rozstaw osi 2425 mm
Mercedes klasy R Lang rozstaw osi 3215 mm
VW Phaeton rozstaw osi 2881 mm
Hyundai H-1 rozstaw osi 3200 mm
Seat Altea rozstaw osi 2578 mm
Ford Mondeo rozstaw osi 2850 mm
Seat Exeo rozstaw osi 2642 mm
VW Fox rozstaw osi 2450 mm
Smart Fortwo rozstaw osi 1867 mm
Dacia Sandero rozstaw osi 2588 mm
Suzuki Splash rozstaw osi 2360 mm
Mercedes GL rozstaw osi 3075 mm
Łada Niva rozstaw osi 2200 mm
Land Rover Defend. Crew Cab rozstaw osi 3226 mm
Dacia Logan Pick-up rozstaw osi 2904 mm