Logo
TestyTesty nowych samochodówKuszące usta Seata Ibizy Bocanegra

Kuszące usta Seata Ibizy Bocanegra

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

W ubiegłym tygodniu na salonie samochodowym w Barcelonie Seat sprawił niespodziankę, pokazując kolejną ekskluzywną wersję Ibizy. Model Bocanegra nawiązuje do legendarnego Seata 1200 Sport Bocanegra z drugiej połowy lat 70. XX w.

Kuszące usta Seata Ibizy Bocanegra
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Kuszące usta Seata Ibizy Bocanegra

Tej wersji nie sposób pomylić z żadną inną, głównie za sprawą stylistyki. Elementy charakterystyczne Ibizy Bocanegra to: układ podwójnych reflektorów, czarny grill o strukturze plastra miodu, umieszczone pod nim duże wloty powietrza i dolny spoiler, 17-calowe felgi Sira z oponami w rozmiarze 215/40 R 17, czarne lusterka zewnętrzne i przyciemniane szyby, a z tyłu oznaczenie BOCANEGRA na klapie bagażnika oraz zderzak z czarną dolną osłoną i umieszczoną centralnie chromowaną końcówką rury wydechowej.

We wnętrzu Ibiza Bocanegra wyróżnia się: sportowymi fotelami obszytymi materiałową tapicerką (części w kształcie rombów zszywane czerwoną nicią), trójramienną kierownicą z wyraźną czerwoną literą „B” (znajdziemy ją także na tarczach zegarów) oraz ciemnymi elementami wykończenia kokpitu w odcieniach Brillante Black lub Carbono Black.

Ibiza Bocanegra dostępna będzie w topowych odmianach FR i Cupra, a standard wyposażenia obejmie m.in. systemy: stabilizacji toru jazdy (ESP), kontroli trakcji (TCS), antypoślizgowy ABS, układ wspomagania ruszania pod górę (Hill Hold Assist), czujniki zmiany ciśnienia w oponach, przednie i boczne poduszki powietrzne, komputer pokładowy, tempomat, klimatyzację, radioodtwarzacz CD/MP3 z wyjściem AUX do podłączenia zewnętrznych odtwarzaczy multimedialnych, sportowe zawieszenie oraz przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów.

Standardem będzie ponadto system XDS, łączący funkcje ESP i TCS. Jego zadanie polega na analizie przyczepności poszczególnych kół i w razie potrzeby zmniejszeniu przekazywania mocy na to, które może wpaść w poślizg. W ten sposób minimalizuje podsterowność i wpływa na poprawę prowadzenia samochodu na zakrętach.

Źródłem napędu Ibizy Bocanegra będzie turbodoładowany silnik benzynowy 1.4 TSI w wersjach o mocy 150 lub 180 KM. Do przeniesienia momentu na przednią oś jednostka ta wykorzysta 7-stopniową, dwusprzęgłową przekładnię DSG z funkcją sekwencyjnej zmiany przełożeń łopatkami umieszczonymi przy kole kierownicy. W salonach sprzedaży na rynkach europejskich Ibiza Bocanegra powinna pojawić się w drugiej połowie tego roku.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: