Logo
TestyTesty nowych samochodówLancia Lybra 1.8 LX - Dyskretny urok

Lancia Lybra 1.8 LX - Dyskretny urok

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Facet jak facet, niby nic nadzwyczajnego, ale kobiety twierdzą, że coś w sobie ma. Mowa o Harissonie Fordzie - głównym aktorze w reklamówkach Lancii Lybry - auta, które na pierwszy rzut oka wygląda zwyczajnie, ale też ma w sobie to coś.

Lancia Lybra 1.8 LX - Dyskretny urok
Auto Świat
Lancia Lybra 1.8 LX - Dyskretny urok

Karoseria/jakośćŁadne nadwozie to 90 procent szans na sukces rynkowy - zdawali sobie z tego sprawę projektanci małego Peugeota 206, Alfy Romeo 156, a także Lybry, której karoseria wyróżnia się z tłumu klasy średniej. Najmniejszy entuzjazm wzbudza tył - chyba zabrakło trochę inwencji na "szczęśliwe zakończenie". Bagażnik jak na tę klasę spory, ale nie powalający - konkurenci potrafią trochę więcej. Lepsze noty zbiera wnętrze - świetne materiały (chyba najlepsze w koncernie Fiata) z precyzyjnym montażem nie zawsze były mocną stroną Lancii. Z tyłu bardzo przestronnie, a sprężystość foteli jest tak dobrana, że nawet dłuższe jazdy nie powinny powodować bólu pleców.Przyjemność z jazdy/napędBardzo wysoka kultura pracy i niski poziom hałasu w kabinie. Trochę gorzej wypada spalanie - średnio w teście 10,1 l/100 km (dane producenta mówią o mniejszym zużyciu paliwa - 8,4 l/100 km w cyklu mieszanym). System przełączania biegów działa miękko i bez haczenia. OsiągiPrzyspieszenia nie powalają na kolana, ale na tle konkurencji żadnych powodów do wstydu z pewnością nie ma.Układ jezdny/bezpieczeństwoZestrojenie zawieszenia daje duże możliwości na szybkich łukach. Co prawda oprócz ABS nie można w tej wersji mieć innych elektronicznych dodatków w postaci kontroli trakcji czy ESP (to ostatnie jest w Lybrze w ogóle niedostępne), ale zachowanie auta na drodze nawet bez nich jest w pełni wyczuwalne i daje się łatwo kontrolować. Droga hamowania w tej klasie powinna być co najmniej o 2 metry krótsza (41,5 m).KomfortTwardość elementów resorujących odbija się trochę na komforcie, zwłaszcza na nieregularnych nierównościach, ale nie to będzie powodowało narzekania osób siedzących z przodu - zbyt krótkie siedziska są znacznie bardziej męczące.KosztyPrawie 90 tys. za auto klasy średniej to niemało, choć niemiecka konkurencja jest droższa. W zamian mamy automatyczną klimatyzację z podziałem dla kierowcy i pasażera, 4 poduszki powietrzne, ABS z elektronicznym rozdziałem sił hamowania (EBD) i wieloma innymi bardzo przydatnymi dodatkami, jak radioodtwarzacz CD.PodsumowanieLancia Lybra przekonuje do siebie designem, dobrym wyposażeniem i świetnymi materiałami. Niestety, wysoka cena stoi na przeszkodzie, by właśnie to auto stało się bardziej popularne. A z pewnością na to zasługuje.Ocena: 4

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: