Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Lancia Musa 1.6 Multijet - Drożej być nie może...

Lancia Musa 1.6 Multijet - Drożej być nie może...

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Lancia Musa to jeden z najbardziej luksusowych samochodów w swoim segmencie. Design nadwozia nawiązuje do pozostałych modeli marki Lancia. Wnętrze auta jest dość przestronne, ale osoby siedzące z przodu mogą narzekać na niewystarczającą ilość miejsca na nogi. Szczególnie męczy to podczas dłuższych podróży, gdy zaczynają boleć kolana od kontaktu z szeroką konsolą środkową. Pasażerom może przeszkadzać także hałas panujący w kabinie, kiedy jedziemy z prędkościami przekraczającymi 100 km/h. System audio, sygnowany przez markę Bose, swoimi możliwościami nie odbiega znacząco od standardowych głośników montowanych w autach konkurencji.

Lancia Musa 1.6 Multijet - Drożej być nie może...
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Lancia Musa 1.6 Multijet - Drożej być nie może...

Zawieszenie zestrojono miękko i komfortowo, dzięki czemu pasażerowie nie czują zmęczenia po wielogodzinnej podróży. Zaskakujące jest niestabilne i nerwowe prowadzenie Musy, powodowane zawirowaniami powietrza. Okazują się one najbardziej uciążliwe podczas wyprzedzania samochodów ciężarowych na autostradzie. W mieście problem sprawiają kierowcy bardzo szerokie słupki ograniczające widoczność oraz zbyt małe lusterka zewnętrzne, utrudniające manewrowanie na parkingu. Moc 120 KM oraz 300 Nm to wystarczające osiągi dla samochodu o takich gabarytach. W warunkach miejskich samochód spala zbliżone do fabrycznych ilości paliwa (ok. 6 l/100 km), na autostradzie natomiast znacznie je przekracza.

Podstawową wadą Musy jest wysoka cena, sprawiająca, że ta Lancia nie znajduje wielu nabywców na polskim rynku.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: