Autko powinno wytrzymać jeszcze co najmniej do roku 2004. Tym razem oferowana jest kolejna, nowa skrzynia biegów (przejęta od Clio), która ma łączyć zalety przekładni ręcznej i automatu.Nadwozie/jakość. Pojemny i praktyczny, po prostu najmniejszy van na świecie.Układ napędowy/osiągi. Quickshift nie jest automatem w pełnym znaczeniu tego słowa. Dla miejskich autek prawdziwy automat byłby o wiele za drogi. Już prędzej chodzi o zautomatyzowaną manualną skrzynię przekładniową. Silniki elektryczne zmieniają biegi, niepotrzebne jest operowanie pedałem sprzęgła. Pomimo tego nie jedziemy zupełnie odprężeni. Przy każdej zmianie przełożenia odczu-wamy wyraźne pauzy. Ma się wrażenie, jakby za każdym razem niewidzialna ręka na krótko przyhamowywała auto. W każdym razie udało się Renault uniknąć "szarpania", które denerwowało nas na początku w Smarcie, pionierze skrzyń biegów tego typu. Kto chce, może jednak zmieniać przełożenia ręcznie. Drążek należy przesunąć w lewo. Teraz skrzynia reaguje na krótkie pchnięcia lewarka: do przodu, aby zmienić bieg na wyższy, do tyłu - na niższy. Kiedy kierowca zatrzyma auto, Quickshift automatycznie powraca do biegu pierwszego. Jednak nie przełącza automatycznie na bieg wyższy, gdy kierowca zignoruje wejście strzałki obrotomierza na czerwone pole. Według Renault tryb zmiany ręcznej powinien dawać odczucia jak w jeździe autem rajdowym. Pauzy pomiędzy przełożeniami są za długie, a 75 KM za słabe. Poza tym Quickshift spowalnia Twingo. 100 km/h auto osiąga w 15,2 sek. Z tradycyjną skrzynią w 13,2 sek.Układ jezdny/komfort. Jak na tę klasę samochód ma dobre zawieszenie. Poprawnie tłumi nierówności i gwarantuje pewne pokonywanie szybko przejeżdżanych zakrętów. Korzystny wizerunek psują słabe hamulce i trudno wyczuwalny układ kierowniczy. Koszty/bezpieczeństwo. Z ceną 40 200 zł Twingo nie jest tanią ofertą. Ze zużyciem paliwa 7,5 litra na 100 km nie jest także oszczędny. A w dodatku przy tej cenie nie zachwyca standardowym wyposażeniem. ABS i boczne poduszki występują w opcji. Plus za dwa seryjne airbagi. Ocena: 3
Łatwiej nie można
Renault bardzo dba o swoje małe Twingo. Nic dziwnego.