Flagowy model Lexusa został skonstruowany przede wszystkim po to, aby zapewniać największy komfort jazdy i maksymalne bezpieczeństwo. Choć oznaczenie modelu nawiązuje do poprzedników, LS został skonstruowany w całości od nowa.Nadwozie/jakość. LS 460 ma ponad 5 m długości, nie wygląda jednak ociężale. Jest to klasyczna limuzyna bez żadnych ekstrawagancji, o ponadczasowym kształcie. Dobre proporcje bryły auta podkreślają 19-calowe koła. Dostęp do bagażnika łatwy, klapa otwiera się (i zamyka) elektrycznie. Pojemność bagażnika - 505 l - to mniej więcej tyle ile oferują konkurenci (BMW 7 i Audi A8), klasa S Mercedesa ma większy kufer - 560 l.O wysokiej jakości wykonania nadwozia świadczą wąskie szpary między elementami. Dzięki temu szumy powietrza są niewielkie i ledwie słyszalne we wnętrzu. Każde z czterech miejsc ma odrębną regulację nawiewu i klimatyzacji, fotele wyposażono w układ ogrzewania i schładzania. Podróż uprzyjemnia rozbudowany system audio-TV z 19 głośnikami. Układ napędowy/osiągi. Silnik flagowego Lexusa to mocna, niezwykle wyrafinowana technicznie jednostka (m.in. elektryczny napęd zmiennych faz rozrządu VVT-iE, wtrysk bezpośredni D-4S z 12-otworkowymi wtryskiwaczami). Silnik współpracuje z pierwszym na świecie, 8-biegowym automatem. Działa on jedwabiście, zmiany biegów nie są wyczuwalne. Układ jezdny/komfort. Pneumatyczne zawieszenie zapewnia wysoki komfort podróżowania, nierówności drogi są ledwie wyczuwalne. Poza tym pozwala ono na wybór jednej z trzech opcji: normal, comfort, sport. Trzecia utwardza zawieszenie i zmienia charakterystykę skrzyni biegów (zmiana następuje przy wyższych obrotach, co poprawia dynamikę). Elektryczne, progresywne wspomaganie układu kierowniczego jest wygodne, ale "gumowe" - nie daje wyczucia jezdni.Komfort jazdy maksymalny.Koszty/bezpieczeństwo. Układy bezpieczeństwa w LS 460 są niezwykle rozbudowane już w podstawowej wersji Elegance. W wersji Prestige w seryjnym wyposażeniu oferowane są także systemy ochrony przedzderzeniowej, utrzymania toru jazdy, inteligentny system parkowania. Wersja Prestige kosztuje 452 800 zł. Konkurenci (Audi, BMW i Mercedes) na modele o podobnej mocy (ale bez układów ochrony przedzderzeniowej) mają niższe ceny.
Lexus LS 460 Prestige - 5 metrów luksusu
Osiągami może konkurować z większością sportowych aut. Jednak nie to jest jego zadaniem.
Lexus LS 460 Prestige - 5 metrów luksusuŹródło: Auto Świat