Do dyspozycji mamy o 35 proc. więcej mocyW porównaniu z silnikiem poprzedniego modelu RX 300 nowy motor 3.5 V6 ma o 35 proc. wyższą moc maksymalną (276 KM przy 6200 obr./min) i0o 21 proc. wyższy moment obrotowy (342 Nm przy 4700 obr./min). Wzrost osiągów nie wynika tylko ze zwiększenia pojemności skokowej. Nowa jednostka jako pierwsza w segmencie SUV wykorzystuje technikę Dual VVT-i, co oznacza zmienne czasy otwarcia zaworów ssących i wydechowych. Zastosowano też elektronicznie sterowany układ dolotowy o zmiennej długości czynnej (długość przewodu dolotowego zależy od prędkości obrotowej silnika).Do większej mocy motoru dostosowano układ przeniesienia napędu na 4 koła wykorzystujący centralny mechanizm różnicowy ze sprzęgłem wiskotycznym, układy kontroli trakcji i stabilności toru jazdy oraz układ kierowniczy.Mocniejszy, szybszy, ale cichszyJak zapewnia producent, nowy RX 350 jest znacznie cichszy od poprzednika przy wszystkich prędkościach obrotowych silnika. Przyczyniło się do tego m.in. zmodyfikowanie układu wydechowego (w głównym tłumiku znajduje się zawór sterujący ciśnieniem gazów wylotowych), wprowadzenie dodatkowych ekranów oraz zastosowanie szyby przedniej pokrytej od wewnątrz warstwą tłumiącą drgania akustyczne.Podczas prezentacji zweryfikowanie tych zapewnień było niemożliwe, ale bez wątpienia komfort akustyczny w RX 350 budzi najwyższy szacunek. Podobnie jak zachowanie auta na drodze, co dotyczy także sytuacji, gdy poruszało się ono nie po asfalcie, ale po szutrze. Nowy Lexus RX 350 sprzedawany będzie w czterech wersjach wyposażeniowych.W dwóch droższych - Comfort (od 239 600 zł) i Prestige (od 260 900) pojawi się w standardzie zawieszenie pneumatyczne (w RX 300 było w Polsce niedostępne). Droższe auta będą miały także seryjne, 18-calowe alufelgi oraz system doświetlania drogi na zakrętach.