Nadwozie/jakość
Sylwetka obecnej generacji busa ma dynamiczny wygląd. Zderzaki w kolorze nadwozia, chromowany wlot powietrza i przezroczyste szkła reflektorów to elementy zarezerowane dotychczas wyłącznie dla aut osobowych i to wyższych klas.
Jeszcze większe zaskoczenie spotka nas we wnętrzu. Auto ma klimatyzację automatyczną (opcja), kierownica regulowana jest w dwóch płaszczyznach, wszędzie napotkamy schowki, półki i szuflady. Dzięki szynom w podłodze sami możemy konfigurować ustawienia foteli.
Auto w komfortowych warunkach zapewnia transport dla siedmiu pasażerów. Fotele zaopatrzone są w trzypunktowy pas bezpieczeństwa, możliwość regulacji kąta oparcia, przesuwu, obrotu, a nawet całkowitego demontażu.
Między fotelami drugiego rzędu znajduje się wielofunkcyjna skrzynka, która po rozłożeniu przeobraża go w okrągły stolik.
Układ napędowy/osiągi
2,5-litrowy silnik TDI w Multivanie oferowany jest w dwóch wersjach mocy: 130 i 174 KM. Testowy samochód miał mocniejszą jednostkę. O jego osiągach można wypowiadać się w samych superlatywach: jest dynamiczny, elastyczny i ma niskie zużycie paliwa.
Na jego dobrą ekonomię niebagatelny wpływ ma 6-stopniowa, manualna szkrzyni biegów. Steruje się nią łatwo i precyzyjnie dzięki umieszczeniu drążka na panelu centralnym.
Układ jezdny/komfort
Mimo że bazą dla Multivana jest auto dostawcze, trudno doszukać się mankamentów w prowadzeniu go. Układ kierowniczy odznacza się dobrą precyzją, zawieszenie pozwala na pewne prowadzenie.
Nawet przy dużych prędkościach i na ostrych zakrętach trudno auto wyprowadzić z równowagi. Niestety twarda charakterystka zawieszenia ujemnie wpływa na komfort jazdy.
Koszty/bezpieczeństwo
Poziom wyposażenia wpływającego na bezpieczeństwo jeden z najwyższych w klasie. Niestety cena auta jest także z górnej półki. Klasyczne vany są tańsze.