Nadwozie/jakość
Dzięki lakierowanemu grillowi z chromowaną obwódką Mondeo po przeprowadzonym w tym roku liftingu wygląda bardzo elegancko. W testowanej wersji czarny metalizowany lakier świetnie kontrastował z jasno wykończonym wnętrzem.
Szlachetności dodają autu komfortowe fotele pokryte tapicerką ze skóry i alcantary. W Ghia Executive kokpit wykończono drewnopodobnymi okładzinami. Kierowca ma przed sobą czytelny zestaw wskaźników z ergonomicznie rozmieszczonymi przełącznikami.
W przyjęciu poprawnej pozycji przez kierującego pomaga ustawiana dwupłaszczyznowo kierownica oraz regulowany także na wysokość fotel. Podczas odnawiania samochodu zlikwidowano poważną wadę poprzednika.
Zewnętrzne lusterka są teraz większe, przez co pozwalają pewniej obserwować sytuację za pojazdem. Dużą zaletą wnętrza jest przestronność. Nawet ubrana w szeroką suknię panna młoda wygodnie zajmie miejsce na tylnej kanapie. Nie można również narzekać na brak przestrzeni w części bagażowej.
Układ napędowy/osiągi
Za sprawne przemieszczanie się odpowiada 130-konny diesel. Trzeba przyznać, że wychodzi mu to nad wyraz dobrze. Pomimo zastosowania automatycznej skrzyni biegów nie odczuwa się opóźnień podczas zmiany przełożeń. Samochód sprawnie przyspiesza przy wszystkich zakresach prędkości obrotowej.
Zadowala się przy tym akceptowalnymi ilościami paliwa. Chociaż trzeba przyznać, że ponad 10 litrów w mieście w przypadku silnika wysokoprężnego to nie jest mało.
Podobała nam się wysoka kultura pracy jednostki napędowej. Podczas przyspieszania nie odczuwa się momentu włączenia się doładowania, a hałas dochodzący spod maski nie jest dokuczliwy również, gdy podróżuje się z dużą szybkością.
Układ jezdny/komfort
Sprężyste zawieszenie perfekcyjnie tłumi nierówności nawierzchni. Jednocześnie jest na tyle sztywne, by umożliwić szybką i bezpieczną jazdę na zakrętach.
Koszty/bezpieczeństwo
Nie ma róży bez kolców. Samochód jest wprawdzie świetnie wyposażony z zakresu komfortu, ale za niemal 110 tysięcy złotych w standardzie powinny być kurtyny powietrzne.
Także układ ESP przy tym poziomie cenowym mógłby się znaleźć w wyposażeniu seryjnym. Mimo to poziom bezpieczeństwa jest wysoki. W teście zderzeniowym Euro-NCAP auto uzyskało cztery gwiazdki.