Przeczytaj również o BMW serii 7 (E65/E66):
Zobacz także
- Luksusowa perfekcja - nowe BMW serii 7
- BMW Seria 7
- Zobacz więcej
Ciekawostki dotyczące BMW serii 7 (E65/E66):
Jak sprawował się poprzednik? Przeczytaj o BMW serii 7 (E38):
Wszystko, co zadowoli nawet najbardziej snobistycznych i wymagających biznesmenów znajdzie się w nowej generacji BMW 7. Koncern zapewnia zresztą, że model sam w sobie stanowi nową interpretację luksusu i jako taki będzie wzorcem dla innych producentów klasy premium. O tym, że nie są to przechwałki, przekonaliśmy się pierwsi podczas ekskluzywnej, przedpremierowej sesji zdjęciowej. W porównaniu z poprzednikiem stylistyka modelu nie jest już tak kontrowersyjna. Została stonowana i stała się przez to bardziej elegancka, a jednocześnie niepozbawiona typowego dla BMW sportowego charakteru. Poza wersją klasyczną nadwozia dostępna będzie również wydłużona, z powiększonym o 140 mm rozstawem osi.Wnętrze to prawdziwa oaza luksusu, począwszy od jakościmateriałów, a skończywszy na poziomie wyposażenia. W aucie znajdziemy takie elementy, jak: nowa generacja systemu iDrive, który jest prostszy w obsłudze i dodatkowo ma programowalne przyciski dla ulubionych funkcji, system audio i nawigacji z twardym dyskiem oraz czterostrefowa, automatyczna klimatyzacja. W opcji m.in.: premierowy ConnectedDrive, zapewniający dostęp do internetu, wentylowane fotele z funkcją masażu, aktywny tempomat z systemem Stop&Go, wyświetlacz Head-Up, system BMW Night Vision, poprawiający bezpieczeństwo podczas jazdy nocą (rozpoznaje przeszkody na drodze), oraz kamery Side View pokazujące obraz po bokach samochodu.Najwyższy poziom wygody ma zapewnić nowe zawieszenie z układem dynamicznej kontroli amortyzatorów i jazdy z możliwością wyboru trybu komfortowego, zwykłego lub sportowego. W wersjach 750Li i 740Li standardem jest układ pneumatyczny.Gama jednostek napędowych obejmie dwie wersje benzynowe: 6-cylindrową rzędową i 8-cylindrową widlastą, obydwie z układem Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa, oraz rzędowego 6-cylindrowego diesla. Wszystkie seryjnie współpracują z 6-biegową przekładnią automatyczną.PODSUMOWANIEDobrze się stało, że tym razem Chris Bangle, szef stylistów niemieckiego koncernu, poskromił swoją fantazję i pozwolił zbudować nieco konserwatywne w wyglądzie, ale zarazem piękne auto. Limuzyna BMW to samochód najwyższej klasy, naszpikowany najnowszymi osiągnięciami techniki.Powinien bez kłopotu zaspokoić nawet wybredne gusta. Wyraźnie podnosi też poprzeczkę dla konkurencji w segmencie luksusowych limuzyn. Ceny od 75,5 tys. euro.
Przeczytaj również o BMW serii 7 (E65/E66):
Ciekawostki dotyczące BMW serii 7 (E65/E66):
Jak sprawował się poprzednik? Przeczytaj o BMW serii 7 (E38):