Logo

Luksusowy autobus

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Nikt nie ma chyba wątpliwości, że najlepszymi samochodami rodzinnymi sąvany. Takim pojazdem może podróżować nawet 7-osobowa rodzina. Wprzypadku Renault Grand Espace'a z 3,5-litrową jednostką napędową można wdodatku podróżować szybko

Nadwozie/jakość

Karoseria vana Renault robi wrażenie. Zarówno z powodu wielkości, jak i wyglądu. Stylem samochód nawiązuje do pozostałych modeli francuskiego koncernu. Nadwozie ma liczne kanciaste przetłoczenia, a lampy geometryczne kształty. Długość samochodu 4,86 metra i wysoka pozycja siedząca powodują, że kierowca czuje się, jakby prowadził autobus.

Widoczność jest bardzo dobra we wszystkich kierunkach, ale mimo to manewrowanie na parkingach z powodu gabarytów auta nie należy do łatwych. Miejsce pracy kierowcy budzi mieszane uczucia. Nie wszystkim spodobają się umieszczone centralnie elektroniczne wskaźniki.

Ich wadą jest przede wszystkim słaba czytelność. Przestronność wnętrza oraz poprawnie wyprofilowane siedzenia zapewniają wysoki komfort jazdy. Trzeba jednak pamiętać, by na dwóch fotelach ostatniego rzędu sadzać wyłącznie dzieci.

Dla dorosłych jest tam zbyt mało miejsca. Trzeba się jednak pogodzić z tym, że na bagaże nie ma wówczas miejsca. Nie zapomniano o funkcjonalności. Składane oparcia foteli łatwo zmieniają się w stoliki, a po wyjęciu siedzeń miejsca na bagaż jest niemal tyle, co w małym dostawczaku.

Układ napędowy/osiągi

Właściwie jedyną wadą tego silnika jest zużycie paliwa. Nawet podczas jazdy autostradą trzeba się spodziewać spalania na poziomie 13 litrów. W mieście bez szaleństw spalanie dochodzi do 17 l/100 km.

Zachwycające są za to osiągi. Pomimo wysokiej masy samochód bardzo dobrze przyspiesza. Bezpieczne wyprzedzanie nie stanowi żadnego problemu. Automatyczna skrzynia przełącza biegi bez szarpnięć.

Układ jezdny/komfort

Zawieszenie świetnie tłumi wszelkie nierówności nawierzchni. Z powodu szerokich opon samochód niezbyt pewnie zachowuje się podczas zmiany pasów na koleinach. Szybkie pokonywanie zakrętów nie jest najlepszym pomysłem, bo wówczas karoseria wychyla się znacznie.

Koszty/bezpieczeństwo

Na najwyższym poziomie jest wyposażenie standardowe oraz ochrona pasażerów. Auto opcjonalnie może mieć airbagi boczne 2. rzędu i kurtyny powietrzne dla wszystkich podróżnych. W testach Euro-NCAP samochód uzyskał maksymalną notę 5 gwiazdek. Niestety na wysokim poziomie jest również cena.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: