McLaren MP4-12C powstał w McLaren Technology Centre w Woking. Charakteryzuje się mnogością niekonwencjonalnych rozwiązań – niektóre trafiły tu z pojazdów wyścigowych. Głównym elementem konstrukcji samochodu jest wyjątkowo lekki i ekstremalnie wytrzymały monocoque z włókien węglowych (nazwany MonoCell), który waży zaledwie 80 kg. Także karoseria wykonana jest z tego materiału.
Do napędu auta służy podwójnie doładowany 3,8-litrowy silnik V12 o mocy 600 KM oraz momencie obrotowym 600 Nm. Produkowany jest pod nazwą M838T przez firmę Mahle z Northampton. Moc na tylną oś przekazywana będzie przez bezszelestną 7-stopniową skrzynię SSG (Seamless Shift Gearbox) z dwoma sprzęgłami. Kierowca będzie miał do wyboru kilka trybów jej pracy: normal, sport, automatic, launch control i winter.
Skrzynia biegów wykorzystuje technologię Pre-Cog. Dzięki temu systemowi kierowca może pociągnąć do połowy manetkę przy kierownicy, informując skrzynię o zamiarze zmiany biegu, która po wciśnięciu dźwigni do końca następuje niemalże natychmiast. Mała masa auta oraz duża moc zapewnia przyspieszenie do „setki” w prawie 3 sekundy.
Cena McLarena MP4-12C ma wynieść pomiędzy 125 tys. a 175 tys. funtów. Rocznie będzie powstawać maksymalnie tysiąc egzemplarzy tego auta, a produkcja samochodów McLarena ma sięgnąć 4 tysięcy po wprowadzeniu czterech nowych modeli w ciągu kolejnych czterech lat.