Logo
TestyTesty nowych samochodówMercedes B 170 NGT: Kogo stać na tanią jazdę?

Mercedes B 170 NGT: Kogo stać na tanią jazdę?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Gaz ziemny to tanie i ekologiczne paliwo. Szkoda tylko, że niezbyt praktyczne. Żeby z niego korzystać, trzeba mieć odpowiednio przystosowane auto, a przede wszystkim dostęp do stacji tankowania. Samochody na gaz nieśmiało pojawiają się w ofercie polskich dilerów, ale stacji i tak nadal brakuje.

Mercedes B 170 NGT: Kogo stać na  tanią jazdę?
Zobacz galerię (6)
Auto Świat
Mercedes B 170 NGT: Kogo stać na tanią jazdę?

Czy w takiej sytuacji warto kupić Mercedesa B 170 NGT?

Autu, przynajmniej pod względem technicznym niewiele można zarzucić. Prowadzi się przyzwoicie, choć nie każdemu spodoba się jego twarde zawieszenie. Nie jest może zbyt dynamiczne, ale pali naprawdę mało. Ma ponadto przestronne wnętrze i duży bagażnik.

Ci, którzy jeździli starszymi modelami Mercedesów, po otwarciu drzwi klasy B przeżyją déj∫ vu. Nowoczesna karoseria skrywa wnętrze, które przypomina rozwiązania znane z aut sprzed kilkunastu lat. Trzeba się tylko przyzwyczaić do nietypowej, wysokiej pozycji za kierownicą – prowadzący czuje się w pierwszym momencie jak stangret powożący karetą.

Instalacja zasilania gazem jest wykonana profesjonalnie – nie ma najmniejszych śladów warsztatowej prowizorki. A co ważniejsze, działa tak dobrze, że to, czy jedziemy na benzynie, czy na gazie, poznać można głównie po wskazaniu wyświetlacza na desce rozdzielczej.

Żeby w ogóle rozważać zakup tego modelu, trzeba mieszkać w mieście, w którym można zatankować gaz ziemny i jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć! Bo na zauważalne oszczędności w porównaniu np. z wersjami z silnikami Diesla można liczyć dopiero przy przebiegach znacznie przekraczających 50 tys. km rocznie. Taksówkarzom polecamy.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: