Powodem zmiany nazewnictwa nie jest chęć wprowadzenia klientów w błąd, lecz podkreślenie faktu, iż silnik spełnia normę Euro V. Stąd GLK z roku modelowego 2010 mają w nazwie piątkę.
224-konny turbodiesel bardzo sprawnie napędza ważącego prawie 2 tony SUV-a. Ale nie ma się czemu dziwić, ponieważ ten silnik o dużej pojemności rozija aż 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Oprócz dobrych osiągów i przyjemnej dla ucha pracy widlasta „szóstka” Mercedesa ma jeszcze jedną zaletę. To średnie zużycie paliwa 9,4 l/100 km.
Z mocnym turbodieslem współpracuje 7-stopniowa automatyczna skrzynia biegów. Do jej działania trudno mieć zastrzeżenia, gdyż zmiana przełożeń odbywa się bardzo sprawnie. GLK 350 CDI nie jest tanie, ale jego cena jest podobna do tej oferowanej przez bezpośrednich rywali.