Ma stopniowo zastępować dotychczasowy silnik 8-zaworowy, który pamięta jeszcze czasy AX-a. Nadwozie/jakość. Zewnętrznie odmianę SX można odróżnić ponakładkach na zderzakachi praktycznych, nielakierowanych listwach bocznych - na parkingu drzwi pojazdów stojących obok przy nieostrożnym otwieraniu uderzają w czarny plastik, co chroni lakier karoserii. Testowa wersja była wyposażona w dwukolorową deskę rozdzielczą, przez co wnętrze stało się wesołe i świetnie współgra z charakterem samochodu. Dzięki dwustopniowej regulacji kierownicy i możliwości odpowiedniego ustawienia wysokości fotela nikt nie powinien mieć problemu ze znalezieniem wygodnej pozycji. Pod tym względem gorzej wypada komfort podróżowania z tyłu - schodząca ku tyłowi linia dachu sprawia, że wysocy pasażerowie nie mają zbyt dużo miejsca nad głowami.Układ napędowy/osiągi. Mocna strona testowego C3. Benzynowy silnik 1.4 16V doskonale radzi sobie z napędzaniem ważącego ponad tonę auta i to mimo zastosowania niekorzystnie wpływającej na temperament, zautomatyzowanej skrzyni SensoDrive (wersja z silnikiem 88-konnym jest oferowany tylkoz taką przekładnią). Po kilku kilometrach jazdy wydawało nam się, że pod maską mamy mocniejszą, 109-konną jednostkę 1.6 - subiektywnie odczuwane różnice są naprawdę niewielkie. Szkoda tylko, że nie przekłada się to również na zużycie paliwa (0,2 l na korzyść silnika 1.4). Bardzo wysoko oceniamy także wygłuszenie wnętrza - do uszu podróżujących C3 nieprzyjemne dźwięki docierają dopiero przy autostradowych prędkościach.Układ jezdny/komfort. Poprawione zawieszenie małego CitroĎna na nieregularnych nierównościach nie wytwarza już tyle hałasu co we wcześniejszych egzemplarzach. Choć podczas szybkiego pokonywania zakrętów auto wyraźnie się przechyla, kierowca nie ma wrażenia, że traci nad nim panowanie. System kontroli stabilności i toru jazdy ESP jest dostępny opcjonalnie. Koszty/bezpieczeństwo. Kierowcy planujący kupno testowanego C3 muszą się liczyć ze sporymi wydatkami. Prawie 52 tys. zł za auto segmentu B z 88-konnym, benzynowym silnikiem, bez klimatyzacji to dużo. Jesienny upust wynosi 6 tys. zł. W teście zderzeniowym Euro-NCAP C3 otrzymało 4 gwiazdki na 5 możliwych.
Miejski automat
Najnowsza jednostka 1.4 16V w gamie C3 zadebiutowała w połowie roku.