Nadwozie/jakość
Motocykl zawiera wiele nietypowych rozwiązań, które nadają mu niepowtarzalny styl. Charakterystyczny element firmy to kratownicowa rama, która mimo pozornej delikatności zapewnia niezwykłą sztywność.
Łączy się ona z silnikiem, który spełnia również funkcję elementu nośnego. Ciekawym rozwiązaniem jest łożyskowanie wahacza w kadłubie silnika, a nie tak jak bywa na ogół w ramie.
Wszysto to powoduje, że Monster 620 i.e. ma niezwykle zwartą budowę. Jego sylwetka przypomina dzikiego kota przyczajonego do ataku. Taki właśnie charakter ma ten motocykl - jest lekki, zwinny i agresywny. Kierowca podróżuje wygodnie, ale miejsce pasażera nie należy do komfortowych.
Układ napędowy/osiągi
Silnik Ducati to wyjątkowa konstrukcja. Chłodzone powietrzem V2 o kącie rozwarcia 90° ma desmodromiczny rozrząd. Ruchem każdego zaworu sterują dwie krzywki - jedna go otwiera, druga zamyka.
Silnik nie imponuje mocą, ma tylko 60 KM. Brakiw tej dziedzinie nadrabia bardzo dobrą elastycznością. Przy 4000 obrotów silnik zdecydowanie przyspiesza, podczas gdy konkurencyjne rzędowe "czwórki" przy tych obrotach są jeszcze "w stanie uśpienia".
Dlatego w mieście porusza się bardzo sprawnie. Jednostka napędowa jest hałaśliwa, ale jej wyjątkowy odgłos można polubić. Zmiana przełożeń skrzyni biegów nie zawsze odbywa się precyzyjnie i na ogół towarzyszy temu trzaśnięcie.
Układ jezdny/komfort
Podwozie ma bardzo sportowy charakter. Możliwa jest regulacja siły tłumienia, a także napięcia sprężyny tylnego zawieszenia. Mimo to jest ono twarde i nie rozpieszcza kierowcy.
Ale sposób, w jaki motocykl trzyma się jezdni, jest wzorowy. Zawieszenie we współpracy z niskoprofilowymi oponami umożliwia bardzo szybką jazdę po łukach i duże pochylenia.
Koszty/bezpieczeństwo
Ducati jako jedna z nielicznych firm wyposaża swe motocykle w przewody hamulcowe ze stalowymi oplotami. Dzięki temu układ hamulcowy jest niezwykle skuteczny i doskonale wyczuwalny. Testowany Monster 620 i.e. to najmniejszy i najtańszy produkt włoskiej firmy. Koszt zakupu wynosi 31 160 zł.