Nadwozie/jakość

XC70 wyróżnia się atrakcyjną stylistyką, z dużą dawką elegancji właściwej dla rodzinnej limuzyny. Wnętrze wykończone jest materiałami doskonałej jakości. Wzorowa przestronność zarówno na przednich fotelach, jak i na tylnej, dzielonej kanapie pozwala 5 pasażerom na swobodne podróżowanie.

Liczne schowki, w tym funkcjonalna konsola z podłokietnikiem i uchwytami na napoje, pozwalają na uporządkowanie drobnych przedmiotów. Po rozłożeniu tylnej kanapy auto oferuje przestrzeń bagażową o pojemności 1641 l z całkowicie płaską podłogą oraz zamykanym schowkiem nad kołem zapasowym.

Układ napędowy/osiągi

163-konny silnik nie jest może mistrzem sprintu (11,3 s do "setki"), ale 5-cylindrowy diesel dysponujący momentem 340 Nm (w zakresie 1750-3000 obr./min) może pochwalić się świetną elastycznością.

W połączeniu z precyzyjną, 6-stopniową skrzynią biegów umożliwia to płynną jazdę bez konieczności częstego operowania drążkiem. Na przyzwoitym poziomie jest spalanie (średnio wyniosło niespełna 8 l ON na 100 km).

Układ jezdny/komfort

Stały napęd na 4 koła zapewnia dobre właściwości trakcyjne. W normalnych warunkach drogowych większość momentu przekazywana jest na przednią oś, a na śliskiej nawierzchni płynnie przechodzi na obie.

Testowany model miał aktywne zawieszenie Four-C, które umożliwia kierowcy wybór pomiędzy trybem komfortowym lub sportowym. Układ sprzężony jest z systemem stabilizacji toru jazdy (DSTC).

W trybie komfortowym XC70 porusza się jak rasowa limuzyna, a w sportowym mocno się usztywnia, pozwalając na szybką jazdę po zakrętach.

Koszty/bezpieczeństwo

Auto nie jest tanie, ale warte wydanych pieniędzy. Szkoda że prestiż i komfort muszą aż tyle kosztować. Bogate wyposażenie seryjne zapewnia użytkownikom wygodę i bezpieczeństwo.