Najmniejsze Mitsubishi, tak jak Lancer, ma teraz masywny wlot powietrza do chłodnicy, jest minimalnie niższe, szersze i przede wszystkim bardziej wyraziste od poprzednika. W środku zmiany nie są już tak spektakularne, choć trzeba przyznać, że wszystko urządzono bardzo poprawnie. Skrytykować można jedynie przeciętną jakość plastików. Paleta silników Colta składa się z 3 motorów benzynowych: 1.1/75 KM, 1.3/95 KM oraz 1.5/109 KM. Podstawowy ma typowo miejskie usposobienie, za to jednostka 1.3 dostarcza całkiem sporo radości z jazdy. Układ kierowniczy jest precyzyjny i bezpośredni, a zawieszenie sprężyste – brakuje tylko kubełkowych foteli, żeby kierowca poczuł się niemalże jak w „rajdówce”. Producent obiecuje, że średnie spalanie silnika 1.3 nie przekracza 5,8 l/100 km. Niestety, przy wyższych prędkościach „junior” staje się dość hałaśliwy. Udało się też ograniczyć emisję CO2. Dla podstawowej jednostki 1.1 jest ona równa 130 g/km (1.3 – 138 g/km, 1.5 – 148 g/km), przy jednoczesnym polepszeniu dynamiki pojazdu. Wyposażenie Colta uzupełniono o nowe elementy, m.in. możliwość podłączenia iPoda do pokładowego audio, tempomat czy system oświetlania drogi do domu (opóźnione wyłączenie świateł mijania po zamknięciu auta).Na niektórych rynkach pojawi się wersja 1.5 turbo (150 KM) Ralliart, a w 2009 roku także ekologiczne warianty Clear Tec, charakteryzujące się niską emisją CO2, systemem Stop&Start oraz odzyskującym energię ukł. hamulcowym. Wszystkie wersje wyposażone są w 5-stopniową, manualną skrzynię biegów, jedynie jednostkę 1.3 będzie można kupić także z 6-stopniowym „automatem”.PODSUMOWANIENa pierwszy rzut oka zmiany w Colcie są bardzo duże – uwagę przykuwa przede wszystkim nowy grill. Jednak po bliższym przyjrzeniu się małemu Mitsubishi nie sposób oprzeć się wrażeniu, że to tylko lifting. Zmodyfikowany Colt pojawi się w naszych salonach pod koniec listopada, wtedy też poznamy jego ceny i standardy wyposażeniowe. Przy obecnej sytuacji na rynku podejrzewamy, że mogą być one nawet atrakcyjniejsze niż w przypadku poprzednika(wersja 1.1 od 39 990 zł).