L200 prawie wcale nie urosło i jego długość nieznacznie tylko przekracza granicę 5 m. Znacznie większe niż dotychczas jest jednak wnętrze. Odbiło się to niestety na skrzyni ładunkowej, która jest krótsza i ma obecnie 1,32 m. Napęd na obie osie zapożyczono od PajeroMotto producenta jest jednoznaczne - więcej SUV-a, mniej ciężarówki. Dlatego właśnie auto jest określane jako SUT - Sports Utility Truck. Obok Land Rovera Defendera L200 dysponuje jako pierwszy pikap pełnowartościowym napędem 4x4 (pochodzącym z Pajero). Jako uzupełnienie dodano elektroniczną kontrolę trakcji do jazdy w terenie oraz ESP na utwardzone drogi, co przekłada się na dobre zachowanie także na asfalcie - do tej pory pikapy miały z tym spory problem. Nowością jest także silnik. Na bazie 2,5-litrowej jednostki dieslowskiej ze wstępną komorą wirową Japończycy zbudowali nowoczesny motor z wtryskiem typu Common Rail, który znacznie lepiej reaguje na gaz, a ponieważ nowe L200 jest tylko nieco cięższe od poprzednika, jego 136 koni radzi sobie całkiem dobrze. Aby auto mogło być zwrotniejsze (średnica zawracania 12,5 m jest najmniejsza w klasie), otrzymało z przodu nowe zawieszenie na sprężynach, z tyłu pozostały resory piórowe. Samochód będzie sprzedawany w dwóch wersjach nadwoziowych - z krótką pojedynczą i długą, 4-miejscową podwójną kabiną. Lepiej wyposażone wersje mogą mieć opcjonalnieautomatyczną, 4-stopniową skrzynię biegów. Premiera L200 już marcu, wtedy też poznamy ceny.
Mitsubishi L200 - Lekka ciężarówka
Przez 10 lat Mitsubishi nie zdecydowało się na żadne techniczne modyfikacje w pikapie L200 - auto sprzedawało się zgodnie z oczekiwaniami, więc po cóż byłoby coś zmieniać? W zeszłym roku samochodowi wyrósł jednak groźny konkurent - Nissan Pickup. Także dlatego następca L200 będzie zupełnie nowym pojazdem, który ma zerwać z wizerunkiem małej ciężarówki i podążać śladem odnoszących sukcesy SUV-ów.