Logo
TestyTesty nowych samochodówMitsubishi Lancer 1.8 Sportback: Uwodzi agresywną stylistyką

Mitsubishi Lancer 1.8 Sportback: Uwodzi agresywną stylistyką

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Smukła sylwetka Lancera hatchbacka z ogromnym wlotem powietrza, stylizowanymi listwami progowymi oraz spoilerem nad klapą bagażnika wygląda rasowo. Całości dopełniają 18-calowe felgi aluminiowe. Tak, pod tym względem na pewno jest to Sportback. Niestety, to co ciekawie wygląda, często okazuje się niepraktyczne. Ceną za atrakcyjną stylistykę nadwozia jest ograniczona widoczność przez mocno pochyloną tylną szybę.

Mitsubishi Lancer 1.8 Sportback: Uwodzi agresywną stylistyką
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Mitsubishi Lancer 1.8 Sportback: Uwodzi agresywną stylistyką

Wnętrze, w którym dominuje czerń, zaprojektowano z mniejszym polotem niż karoserię. Poza tym nie każdy znajdzie wygodną pozycję do prowadzenia, ponieważ kolumna kierownicza ma regulację tylko w płaszczyźnie pionowej.

Kiedy rozpoczynaliśmy jazdę, odnieśliśmy wrażenie, że 143-konny napęd ma mały temperament. Jednak gdy przekroczyliśmy 4000 obr./min, motor znacznie się ożywił i pozwolił na uzyskanie dobrego przyspieszenia. Niestety, utrzymywanie jednostki napędowej na wysokich obrotach sprawia, że we wnętrzu pojazdu panuje hałas. Konsekwencją jazdy z wykorzystaniem górnego zakresu obrotów jest także podwyższone zużycie paliwa.

Podczas testu samochód potrafił spalić nawet o 3 l/100 km więcej, niż obiecuje producent. Lancer Sportback pozwala na odrobinę szaleństwa na krętych odcinkach dróg, a jego sztywne zawieszenie zapobiega mocnym wychyleniom nadwozia. Jednak podczas szybszej jazdy auto ma tendencję do podsterowności.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: