Atrakcyjny wygląd japońskiego kompaktu opracowało studio designu Mitsubishi Motors Europe w Trebur pod Frankfurtem, które w doskonały sposób rozwinęło koncepcje zaprezentowane po raz pierwszy w studyjnych modelach Concept-Sportback (Frankfurt 2005) i Concept-X (Tokio 2005). W nowym modelu uwagę zwraca charakterystyczny, "rekini" przód z wysuniętą, trapezoidalną atrapą. Kształt ten był inspirowany wlotami powietrza samolotów myśliwskich i nadaje autu zadziorności. Dynamiczny charakter sylwetki podkreślają lekko unosząca się linia boczna, muskularne błotniki i krótkie zwisy. W porównaniu z poprzednikiem nowy model ma większe: o 55 mm rozstaw osi, o 60 mm rozstaw kół z przodu i tyłu oraz o 45 mm szerokość. Zmniejszono za to długość o 36 mm. Standardowo auto poruszać się będzie na 16-calowych kołach, opcjonalnie dostępne będą 18-calowe alufelgi. Układ jezdny ma być źródłem czystej przyjemności dla użytkownika. Zawieszenie, w konstrukcji którego zastosowano kolumny McPhersona z przodu i układ wielowahaczowy z tyłu otrzymało nastawy przystosowane do szybkiej i dynamicznej jazdy (klienci będą mieli wybór między wersjami o standardowej lub sportowej charakterystyce). W stosunku do poprzednika sztywność skrętna nowego modelu została zwiększona o 56 proc., a sztywność zginania o 50 proc. - takimi parametrami nie może pochwalić się nawet Lancer Evolution IX. Precyzję prowadzenia ma zapewnić układ kierowniczy z zębatkową przekładnią i hydraulicznym wspomaganiem (elektryczne tylko w podstawowej wersji 1.5), a za kontrolę nad autem odpowie układ hamulcowy z 15-calowymi tarczami z przodu i 14-calowymi z tyłu oraz systemy ABS z EBD, Brake Assist i MATC (połączenie ESP i kontroli trakcji). W zależności od wersji w wyposażeniu modelu może znaleźć się do 9 airbagów w tym chroniący kolana kierowcy. W ofercie znajdą się 3 wersje silnikowe: 2 benzynowe 1.5 i 1.8, o mocach odpowiednio 110 i 144 KM, oraz dostarczana przez VW jednostka wysokoprężna 2.0 z wtryskiem Common Rail o mocy 140 KM. Benzyniaki do przeniesienia momentu na przednią oś wykorzystają 5-biegowe skrzynie manualne, a diesel 6-biegową. Czterostopniowy "automat" dostępny będzie opcjonalnie w wersji 1.5, a bezstopniowa przekładnia CVT z łopatkami przy kierownicy do zmiany biegów i systemem adaptacyjnej kontroli przełożeń (INVECS II) - z silnikiem 1.8. W przyszłym roku oferta powiększy się o model 2.0 turbo. Ceny i specyfikację Lancera poznamy w listopadzie.
Mitsubishi Lancer Sports - Emocje na życzenie
Lancer powstał na platformie opracowanej przez Mitsubishi we współpracy z Chryslerem w ramach programu "Project Global". Tę samą płytę wykorzystuje nowa generacja Outlandera, a w najbliższych latach znajdzie także zastosowanie w kolejnych modelach obydwu koncernów.