Nadwozie/wnętrze

Nie oszukujmy się, to jest samochód dla dwojga, chyba że pasażerowie z tyłu będą małymi dziećmi. Z przodu jest tu bowiem i dość miejsca, i naprawdę wygodnie: szeroko, wysoko, świetna widoczność. Z tyłu - mimo regulacji pochylenia oparcia - nawet bardzo małoletni wytrzymają najwyżej jazdę do najbliższego baru McDonalda. Wszyscy inni muszą poczekać do... jesieni, bo wtedy do sprzedaży wejdzie wersja pięciodrzwiowa o większym rozstawie osi. Dopiero wtedy będzie można mówić o bagażniku, bo na razie jest tu tylko wąziutki schowek za oparciem tylnej "kanapy" (koło zapasowe na zewnątrz), którą najlepiej po prostu wymontować.

Silnik/skrzynia biegów

120-konny, 1,8-litrowy silnik GDI bardzo chętnie przyśpiesza - i robi to dobrze, także na wyższych biegach. Pasuje do niego krótko zestopniowana skrzynia biegów o znakomicie prowadzonych wodzikach. Denerwuje tylko niemiły hałas dobiegający spod maski przy wyższych obrotach. Pod względem wielkości spalania ta supernowoczesna jednostka napędowa nie odbiega od konkurentów (Toyota RAV4, Suzuki Vitara): 10,8 l/100 km.

Układ jezdny/bezpieczeństwo

Przednie zawieszenie niezależne, z tyłu oś sztywna, napęd 4x4 Super-Select - tu małe Pajero w niczym się nie różni od swego "dorosłego" brata. Jeździ się nim z wielką zwinnością i swobodą, choć układ kierowniczy jest zbyt silnie wspomagany i nie daje wystarczającego czucia nawierzchni. Najgorsze są jednak hamulce: po prostu słabe, szczególnie jak na tak wysoki poziom techniki pod karoserią i... taką cenę.

Komfort

Głośne szumy aerodynamiczne, podskakujący na sztywnej osi tył, wyraźne reakcje na krótkie nierówności poprzeczne: Pinin jest o wiele twardszy, niżby to wynikało z jego wyglądu.

Koszty

Model podstawowy kosztuje w Niemczech 36 900 DEM. Ma w serii ABS, cztery poduszki powietrzne i relingi dachowe. Auto testowe wyposażone było w pakiet "Styling", z klimatyzacją, elektrycznym sterowaniem szyb i lusterek oraz alufelgami; wyniosło to razem 42 800 DEM. W Polsce auto jest na razie niedostępne, a wszystkie dostępne odmiany Pajero mają sporo większe silniki.

Podsumowanie

Rzeczywiście, długość to nie wszystko: na 3,74 m Pajero Pinin pomieścił włoską stylizację i design oraz japońską technikę z najwyższej półki. Fani takich pojazdów zakochają się w tym modelu do szaleństwa - z powodu pięknego wyglądu, znakomitej technologii 4x4 i, powiedzmy, młodzieńczych własności jezdnych. Z pewnością wybaczą mu pewne braki.

Ocena: 3