Jej dynamika pozostawia wiele do życzenia, podobnie jak kultura pracy i hałas. Ale za to silnik dysponuje wysokim momentem obrotowym i jest trwały. Także pod względem wytrzymałości sprawdzi się podwozie auta i układ napędowy - elementy znane są z modelu L200.Konstrukcja składa się z ramy i niezależnego przedniego zawieszenia oraz sztywnego tylnego mostu osadzonego na sprężynach. Układ napędowy to systemem Easy Select 4WD, w którym kierowca klasyczną dźwignią dołącza napęd na przednią oś i włącza reduktor (położenia 4H, 4L i 2H).Można uznać, że auto jest nieco przestarzałe, ale właśnie prosta konstrukcja (pozbawiona elektroniki) w ekstremalnych warunkach staje się niezawodna. Pajero Sport ma przestronną i starannie wykończoną kabinę. Siedzenia tylnej kanapy po złożeniu tworzą płaską powierzchnię bagażnika o pojemności 500 l (maksymalnie 1720 l).+ Trwała konstrukcja, funkcjonalne i przestronne wnętrze, atrakcyjna cena zakupu, wysoki moment obr.- Mało dynamiczna i hałaśliwa jednostka napędowa starej konstrukcji, niski komfort jazdy i słabe prowadzenie
Mitsubishi Pajero Sport - Jeden z ostatnich
Choć w nazwie pojawia się słowo Sport, ta wersja Pajero ma z nią niewiele wspólnego. Pod maską ważącego 1,8 tony auta znajduje się jednostka wysokoprężna starej konstrukcji, która osiąga moc maksymalną zaledwie 115 KM.