Zgodnie z planami koncernu jego udział w sprzedaży powinien sięgnąć 70 proc. Wydaje się to rozsądnym założeniem, zważywszy na przywiązanie Europejczyków do 5-drzwiowych kompaktów.Kolor Prototype-S został wybrany dla tego modelu nieprzypadkowo. Ma odzwierciedlać bowiem takie cechy, jak ciepło, entuzjazm, kreatywność, energia, sukces i inspiracja, które pasują do filozofii działania japońskiego koncernu. Faktem jest, że auto zwraca uwagę. Stylistyka przodu jest niemal identyczna jak trzybryłowego Lancera. Charakterystyczny agresywny przód z osłoną chłodnicy mającą przywoływać skojarzenia z samolotem myśliwskim, chromowany grill oraz profilowana pokrywa silnika z wlotami powietrza (inspirowana wersją Evolution) podkreślają sportowe zacięcie modelu. Podobnie zresztą jak ścięty tył z dużymi wcinającymi się w błotniki światłami, potężnym spoilerem na klapie bagażnika i dwoma chromowanymi kocówkami rur wydechowych. Doskonałym uzupełnieniem całości są szerokie listwy progowe oraz 5-ramienne, 19-calowe alufelgi ze stopu lekkiego, spod których widać pomarańczowe zaciski tarcz hamulcowych. Auto porusza się na kołach z oponami o rozmiarze 225/45 R 19. Wymiary zewnętrzne samochodu to 4585 mm długości, 1760 mm szerokości, 1480 mm wysokości oraz 2635 mm rozstawu osi.Wnętrze konceptu zachowuje sportowy charakter modelu. Uwagę zwracają zaadaptowane z sedana okrągłe tarcze wskaźników z chromowanymi obwódkami i jasnym tłem oraz tapicerka z jasnobrązowej skóry. Głęboko profilowane fotele są w takich samochodach obowiązkowe. W porównaniu z sedanem Lancer hatchback jest samochodem bardziej funkcjonalnym. Dzięki podnoszonej wysoko tylnej klapie użytkownik ma łatwiejszy dostęp do bagażnika. Po rozłożeniu dzielonej asymetrycznie tylnej kanapy większa jest również przestrzeń ładunkowa z płaską podłogą (dokładne dane o pojemności Mitsubishi ujawni w późniejszym terminie). Prototype-S otrzymał zaawansowany układ jezdny z niezależnym zawieszeniem, stałym napędem na obie osie i centralnym mechanizmem różnicowym (Mitsubishi Motors Active Center Differential). Pod maskę trafił turbodoładowany, benzynowy silnik o pojemności 2,0 l, mocy 240 KM i momencie 343 Nm. Jednostka ta współpracuje z dwusprzęgłową, sportową skrzynią biegów Twin Clutch SST, wyposażoną w funkcję sekwencyjnej zmiany przełożeń łopatkami umieszczonymi przy kole kierownicy.Do wersji produkcyjnej trafi natomiast gama silników stosowanych już teraz w Lancerze sedan. Podstawową jednostką będzie benzynowe 1.5 o mocy 109 KM. Ponadto w ofercie znajdą się silniki 1.8/143 KM i 2.0/156 KM oraz wysokoprężne (dzięki współpracy z VW) 2.0 z wtryskiem bezpośrednim Common Rail, dysponujące mocą 140 KM. Wszystkie benzyniaki seryjnie dostępne będą z 5-biegową skrzynią manualną, a diesel z 6-biegową. Wersje 1.8 i 2.0 - opcjonalnie z bezstopniowym "automatem". Hatchback otrzyma podobne do sedana pakiety wyposażenia.Na polskim rynku auto zadebiutuje jesienią.
Mitubishi Lancer Prototype-S - Ostre Ścięcie
To oczywiście daleko posunięte uproszczenie, ale w dużej mierze oddające istotę przeobrażenia. Nowy hatchback, który pod nazwą Prototype-S zadebiutował oficjalnie w Genewie, nie tylko uzupełni bogatą ofertę odmian sedana, lecz także będzie najważniejszą wersją nadwoziową Lancera na rynku europejskim.