3 JTD Multijet, a prawdopodobnie niedługo w ofercie Volkswagena pojawi się Fox 1.4 TDI. Takie auta nie cieszą się jednak dużą popularnością, ponieważ są użytkowane zazwyczaj w mieście lub na krótkich dystansach. Z tego powodu nie osiągają przebiegów, przy których opłaca się wydać dużo więcej na diesla. 54 konie dobrze radzą sobie z lekkim C1Pomimo to Citroen wypuści w przyszłym roku na europejskie rynki C1 HDi. Tylko ten producent z aliansu CitroĎna, Peugeota i Toyoty zdecydował się na taki krok. Toyota Aygo i Peugeot 107 mają być napędzane wyłącznie silnikami benzynowymi. Dieslowska wersja C1 na razie nie trafi do Polski.Inżynierowie siegnęli po silnikmontowany już w modelach C2 i C3. 4-cylindrowy napęd C1 jest jednak o 16 KM słabszy (54 KM). Podczas prac adaptacyjnych zmniejszono ciśnienie powietrza doładowującego oraz dokonano kilku zmian w oprogramowaniu. Niestety spadła także wartość momentu obrotowego. Teraz wynosi 130 Nm wobec 160 w C3 HDi. Więcej nie wytrzymałaby na dłuższą metę 5-biegowa przekładnia dostarczana przez Toyotę. C1 ma słabiej wyciszoną komorę silnika niż więksi bracia. Dlatego diesel jest w nim znacznie głośniejszy, szczególnie na biegu jałowym i przy dużym obciążeniu. Ekologom nie spodoba się, że CitroĎn nie planuje instalowania w tym modelu filtra cząstek stałych. Podczas jazdy 54 konie mechaniczne bez trudu radzą sobie z ważącym 955 kg CitroĎnem C1. Autko osiąga 100 km/h po 13,7 s. Prędkość maksymalna to 157 km/h. Takie osiągi są zupełnie wystarczające zarówno w mieście, jak i poza nim. Jedną z przyjemniejszych chwil jest wizyta na stacji benzynowej. Ze średnim zużyciem na poziomie 4,1 litra oleju napędowego na 100 km C1 będzie jednym z najoszczędniejszych samochodów na rynku! Kto preferuje spokojny styl jazdy, bez trudu uzyska lepszy wynik. C1 HDi Style będzie także jednym z najtańszych diesli. Za wersję trzydrzwiową Citroen żąda w Niemczech 10 540 euro. C1 1.4 HDiDane techniczne: Silnik: 4-cylindrowy, turbodiesel, rzędowy. 2 zawory na cylinder. 1 wałek rozrządu w głowicy. Poj. skok. 1398 ccm. Moc maks. 40 kW (54 KM) przy 4000 obr. /min. Maks. mom. obr. 130 Nm przy 1750 obr./min. 5-stopniowa, manualna skrzynia biegów. Silnik umieszczony poprzecznie z przodu, napęd na przednie koła. Zawieszenie niezależne. Hamulce tarczowe went. z przodu, z tyłu bębnowe. Poj. bagażnika 139/751 l. Poj. zbiornika paliwa 35 l. Opony 155/65 R 14 T. Masa wł. 955 kg. Wymiary: długość/szerokość/wysokość 3435/1630/1470 mm. Prędkość maks. 157 km/h. Zużycie paliwa 4,1 l/100 kmCena: 10 540 euro