Nadwozie/jakość
Karoseria skrywa całkiem przestronne wnętrze. Zarówno na przednich, jak i na tylnych siedzeniach miejsca na nogi i nad głową wystarczy także dla wysokich osób. Tylko podczas jazdy przy komplecie pasażerów trzem osobom z tyłu może być ciasno.
Wadą wnętrza są także niezbyt wygodne fotele. Ich płaskie siedziska nie dają należytego podparcia podczas jazdy na zakrętach. Bez zarzutu czytelność oraz ergonomia deski rozdzielczej.
Także widoczność dzięki dużym lusterkom i opuszczanym zagłówkom jest poprawna. Bagażnik dość duży jak na tę klasę samochodu. Jednak tylko przy komplecie pasażerów, po złożeniu tylnej kanapy nie imponuje już pojemnością.
W dodatku dzielone asymetrycznie jest tylko oparcie, a siedzisko można złożyć jedynie w całości. Po złożeniu siedzenia tworzy się na podłodze niewielki próg.
Układ napędowy/osiągi
Silnik, z jakim testowaliśmy Fiestę, to najmocniejsza jednostka instalowana w małym Fordzie. Moc 100 KM wystarcza, by zapewnić autu przyzwoite osiągi. Jednak pomimo dość dobrego przyspieszenia do 100 km/h w 10,4 sekundy podczas jazdy nie odczuwa się go.
Kierujący ma wrażenie, jakby jakaś niewidzialna siła przyhamowywała samochód. Na dobrym poziomie jest wyciszenie auta. Nawet podczas szybkiej jazdy pasażerowie mogą ze sobą rozmawiać bez podnoszenia głosu.
Zapotrzebowanie na paliwo można zaakceptować. Niecałe 8 litrów na "setkę" w 100--konnym aucie to dobra wartość. Podobało nam się działanie skrzyni biegów. Dźwignię umieszczono blisko kierowcy, dzięki czemu sięganie do niej nie stanowi żadnego problemu. Poszczególne przełożenia włącza się płynnie i bez haczeń.
Układ jezdny/komfort
Sprężyście zestrojone zawieszenie umożliwia bezpieczne pokonywanie zakrętów. Jednocześnie przy projektowaniu uwzględniono wymogi komfortu. Pasażerowie odczuwają tylko większe wyboje. Jak na samochód klasy B Fiesta ma dobre hamulce.
Koszty/bezpieczeństwo
Tej kategorii nie ocenialiśmy. W Polsce Fiesta nie jest dostępna z tą jednostką napędową. Jedyna benzynowa jednostka, z jaką występuje u nas auta, to 70-konny silnik o pojemności 1,3 litra. W wersji Ambiente z 5-drzwiowym nadwoziem samochód kosztuje 39 100 zł.