Nadwozie/jakość

Pomimo że Fusion powstał na płycie podłogowej auta klasy B, udało się uzyskać bardzo przestronne wnętrze, w którym także wysokie osoby będą się czuły swobodnie. Pasażerowie mogą narzekać tylko na kiepskie fotele. Ich płaskie siedziska nie zapewniają wystarczającego komfortu i słabo podpierają z boku podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

Przejrzyście rozplanowany kokpit jest funkcjonalny. Ma kilka schowków pomagających utrzymać porządek podczas podróży. Dużą skrytkę wygospodarowano także pod otwieranym siedziskiem fotela pasażera z przodu.

Pochylane do przodu oparcie tego siedzenia może służyć jako stolik. Prowadzącemu do przyjęcia prawidłowej pozycji musi wystarczyć ustawiana wyłącznie na wysokość kolumna kierownicza.

Samochód ma przestronny bagażnik, który można powiększyć dzięki dzielonej asymetrycznie kanapie. Szkoda, że w pełnym wykorzystaniu przestrzeni ładunkowej przeszkadza niewielki schodek powstający po złożeniu kanapy.

Układ napędowy/osiągi

Nie jest to wprawdzie samochód sportowy, ale po 80-konnym silniku spodziewaliśmy się lepszej dynamiki. Niestety autu dość szybko zaczyna brakować tchu. W konsekwencji zarówno sprint do "setki", jak i przyspieszanie podczas wyprzedzania trwają długo.

Na dobrym poziomie jest hałas oraz zapotrzebowanie na paliwo. Współpracująca z silnikiem skrzynia Durashift EST umożliwia automatyczną lub ręczną zmianę przełożeń. W trybie automatycznym przeszkadza długi moment pomiędzy zmianą biegów.

Układ jezdny/komfort

Do dynamicznej jazdy lepiej przystosowane zostało zawieszenie. Nawet przejeżdżanie zakrętów z dużą szybkością nie doprowadza do niebezpiecznych sytuacji. W opanowaniu auta pomaga również precyzyjny układ kierowniczy. Tłumienie nierówności jest poprawne. Pasażerowie mogą odczuć jedynie przejeżdżanie przez większe wyboje.

Koszty/bezpieczeństwo

Za przyjemność podróżowania bez konieczności ręcznej zmiany biegów trzeba sporo zapłacić. Fusion FX Gold z taką samą jednostką napędową jak testowany model, ale z manualną skrzynią kosztuje 50 210 złotych. Samochód dobrze chroni pasażerów podczas kolizji. W teście zderzeniowym Euro-NCAP uzyskał cztery gwiazdki w pięciostopniowej skali.