Czy ocena jurorów była słuszna? Testowaliśmy najmniejszą odmianę z dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Nadwozie/jakość
Dzięki odpowiednio dobranym przetłoczeniom nadwozia w połączeniu z geometrycznymi kształtami przednich lamp powstał samochód o nowoczesnym wyglądzie. Inwencji nie zabrakło stylistom także przy projektowaniu wnętrza kabiny pasażerskiej. Materiały wykończeniowe są przyzwoitej jakości, a rozmieszczenie przełączników ergonomiczne.
Mnóstwo tu pojemnych schowków, a półka na środku kokpitu przyda się na położenie np. faktur. Nie podobało się nam jedynie umieszczenie dźwigni skrzyni biegów w podłodze. Niezbyt wygodnie się do niej sięga i utrudnia to przechodzenie między fotelami.
Lepiej byłoby, gdyby lewarek umieszczono na konsoli środkowej. Kierowca będzie zadowolony z dobrej widoczności, jaką zapewniają duże lusterka zewnętrzne oraz standardowe okienko w przegrodzie odzielającej kabinę od przedziału ładunkowego, które umożliwia korzystanie z lusterka wewnętrznego.
Testowany egzemplarz to najmniejsza odmiana furgona, którą można przewieźć 6,5 m3 ładunku. Łatwy dostęp do części transportowej zapewniają otwierane pod kątem 180 stopni dwuskrzydłowe drzwi tylne oraz boczne - przesuwane z prawej strony. Za 1800 złotych można zamówić tylne drzwi otwierane pod kątem 270 stopni. Drzwi odsuwane z lewej strony kosztują 1600 złotych.
Układ napędowy/osiągi
Silnik z bezpośrednim wtryskiem o mocy 125 KM zapewnia autu dobre osiągi. Transit sprawnie przyspiesza przy każdej prędkości obrotowej i zostawia w tyle wiele aut osobowych podczas ruszania spod świateł. Jednostka napędowa nie jest przy tym zbyt głośna. Zużycie paliwa podawane dla obciążonego samochodu nie jest wysokie.
Układ jezdny/komfort
Transit zachowuje się dość stabilnie na nierównościach. Tylko nieobciążony tył może podskakiwać na większych wybojach. Nadwozie nie kołysze się nadmiernie podczas przejeżdżania przez koleiny.
Koszty/bezpieczeństwo
Za ok. 81 tysięcy zł otrzymuje się dopracowany samochód dostawczy z dynamicznym i oszczędnym silnikiem. Wyposażenie standardowe ubogie, ale dokupić można wszystko, co ułatwia transport.