Najbardziej spektakularną nowością sezonu jest niewątpliwie Yamaha V-Max 1700 – długo oczekiwany następca legendarnego V-Maksa 1200, który zadziwia możliwościami 200-konnego silnika. Niestety, ten model szokuje również ceną: aż 91 900 zł!
Dla fanów mocnych nakedów przygotowano więcej ciekawych propozycji w bardziej przystępnych cenach, chociażby BMW K 1300 R czy mocarne Ducati Streetfighter S. Osoby stawiające na uniwersalność i poręczność powinny zainteresować się np. nowym Kawasaki ER-6, wracającą po latach Yamahą XJ6 Diversion lub sprytnym Suzuki SFV 650 Gladius. Ciekawym sposobem na tani środek transportu może być ekonomiczna Honda CBF 125.
Nowe obiekty westchnień mają też wielbiciele maszyn sportowych. Suzuki zaprezentowało GSX-R 1000, które jest jeszcze lżejsze i mocniejsze – osiąga 185 KM, a jego prędkość maksymalna sięga 300 km/h. Jednak konkurencja nie śpi. Yamaha do walki w tej samej klasie wystawia YZF-R1 o całkowicie nowej konstrukcji i niesamowitych osiągach gwarantowanych przez 182-konny silnik. Kawasaki proponuje odświeżone ZX-6R, a Honda z powodzeniem wprowadza ABS do sportowej serii CBR.
Sezon 2009 to również wiele nowości dla motocyklistów preferujących spokojniejszy tryb jazdy. Warto zerknąć na cruisera klasy średniej – Yamahę XVS 900, Suzuki M 1500 lub Triumpha Thunderbirda. Nie zapomniano też o fanach off--roadu – dla nich swoje propozycje przygotowało wiele firm, m.in. KTM i Honda.