Nadwozie/jakość

Nowoczesna sylwetka i mocno przeszklone nadwozie Espace'a mogą się podobać i z pewnością są wspaniałym rozwiązaniem na długie podróże samochodem po Europie. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości, wystarczy przyjrzeć się wnętrzu.

Francuski van to jeden z najbardziej przestronnych pojazdów w swojej klasie. Pasażerom oferuje dużo miejsca, a w dodatku możemy nim przewieźć sporą ilość bagażu, nie zwracając specjalnej uwagi na ich wagę (duża ładowność).

Dowolną konfigurację wnętrza umożliwiają pojedyncze fotele, które można niezależnie przesuwać, składać lub demontować. Jakość materiałów użytych we wnętrzu wysoka. Funkcjonalność podnoszą liczne, pomysłowe schowki.

Układ napędowy/osiągi

Na 2,2-litrowy silnik dCi kierowca zawsze może liczyć. Zapewnia prawie 2-tonowemu kolosowi świetną dynamikę, zarówno przy rozpędzaniu, jak i podczas wykonywania manewru wyprzedzania.

Jak na diesla zaskakuje miękką i cichą pracą. Teraz dzięki 6-biegowej, manulanej skrzyni (poprzednio 5 przełożeń) silnik jest jeszcze bardziej oszczędny (0,5 l/100 km).

Układ jezdny/komfort

Udany kompromis pomiędzy komfortem a bezpieczeństwem. Auto prowadzi się pewnie, nawet w pełni obciążone nie boi się szybko pokonywać ostrych zakrętów. Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny, a w dodatku auto ma niedużą jak na vana średnicę zawracania.

Szczególne pochwały należą się niezwykle skutecznemu układowi hamulcowemu. Długość drogi hamowania Espace'a jest nie tylko najlepsza w klasie, ale w dodatku przewyższa niejeden lżejszy samochód klasy kompaktowej.

Koszty/bezpieczeństwo

Konkurencyjny Fiat Ulysse czy Kia Carnival są tańsze. Poziom bezpieczeństwa wysoki (maksymalna nota w teście Euro-NCAP).