Bilet dzienny dla dorosłego kosztuje 14 CHF, dla dzieci 6-16 lat 8 CHF. Przydatne informacje można znaleźć na stronie www.salon-auto.ch. Dziennikarze "Auto Świata" będą na miejscu już 6 i 7 marca - najświeższe wiadomości przekażą "na gorąco". Znajdziecie je na www.auto-swiat.pl.AudiRasowe, dwudrzwiowe Audi nie są właściwie niczym nowym, ale od roku 1996 po zakończeniu produkcji Coupé (typ 89) firma z bawarskiego Ingolstadt zrobiła sobie dłuższą przerwę. Teraz jednak z tym koniec. Następna generacja A4, która zadebiutuje jesienią, będzie miała dwudrzwiową wersję A5. Ta pojawić sięma już w czerwcu, jak zwykle u Audi w dużej liczbie wariantów napędowych. W ofercie znajdą się silniki 4-cylindrowe i V6, benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbodoładowane oraz turbodiesle TDI o mocy 177-265 KM.Do wyboru będą przekładnia manualna, dwusprzęgłowa DSG i automatyczna. Topowe S5 otrzyma silnik V8.BMWŚwiatową nowością jest zmodernizowana seria 5. Zmiany stylistyczne mają charakter kosmetyczny, istotniejsze modyfikacje dotyczą silników benzynowych (o mocy 163-367 KM) - teraz z bezpośrednim wtryskiem. Seria 3 cabrio po premierze w Detroit zostanie pokazana po raz pierwszy w Europie. Poza tym na stoisku: prototyp M3 o mocy 420 KM (0-100 km/h w 4,6 s).Aston MartinKabriolety są ozdobą genewskiego salonu. To tu co roku rozstrzyga się konkurs na najpiękniejszy model do jazdy pod gołym niebem. Mocny kandydat - V8 Vantage Roadster - bardzo angielski, ale nie purystyczny - łączy wyrafinowany luksus z osiągami. Napędza go 4,3-litrowe V8 (385 KM).CitroënFrancuski producent startuje z parą premierowych modeli, zgodnych z aktualnymi trendami w samochodowej modzie: 5-osobowym vanem C4 Pisasso i zupełnie nowym kompaktowym SUV-em z napędem na 4 koła pod nazwą C-Crosser - jego przestronne, elastycznie kształtowane wnętrze mieści nawet 7 osób. KIAPo hatchbacku i kombi trzecią odmianą cee'da mógłby być kabriolet. Ex_cee'd cabrio jest studium takiego modelu z klasycznym, miękkim dachem.LexusSupersportowa limuzyna klasy średniej po japońsku to IS-F. Do jej napędzania służy 400-konny, 5-litrowy silnik V8, który współpracuje z 8-stopniową przekładnią automatyczną. Dzięki niemu Lexus przyspieszać ma do 100 km/h w mniej niż 5 s. Auto konkurować będzie z BMW M3 i Audi S4.JaguarBrytyjska marka przygotowuje się do zmiany S-Type'a. C-XF ze znanym 4,2-litrowym V8 (z kompresorem) jest jeżdżącym studium następnej generacji limuzyny klasy wyższej, które w Genewie ma europejską premierę. Wersja seryjna zadebiutuje jesienią, a na rynek wejdzie w 2008 roku. DodgeSuperżmija Viper SRT-10 będzie miał mniejszego brata. Demon to studium rasowego roadstera mierzące 4 m długości i ważące zaledwie 1180 kg, bazujące na technice Mercedesa SLK. 2,4-litrowy silnik o mocy 172 KM ma go rozpędzić do "setki" w mniej niż 6 s.FordDla każdego coś miłego: model klasy średniej zadebiutuje od razu w trzech wariantach nadwoziowych. Mondeo w klasycznej 4-drzwiowej wersji sedan (na zdjęciu), 5-drzwiowejz pochyloną tylną klapą i kombi pojawi się na naszym rynkuna początku lata. Do wyboru będą silniki benzynowe i turbodiesle z bezpośrednim wtryskiem o mocy 100-220 KM. Mondeo kombi ma przestrzeń bagażową o pojemności do 1745 l. Poza tym nowością na stoisku jest van C-Max po face liftingu z nowo zaprojektowanąprzednią partią nadwozia. FiatJedną z najważniejszych premier tegorocznego salonu genewskiego zapowiada Fiat. Po sukcesie Grande Punto w segmencie małych aut nowe Bravo powalczyć ma dla włoskiego koncernu o silną pozycję w klasie samochodów kompaktowych. Zaprojektowany we włoskim stylu, opracowany w rekordowym czasie 18 miesięcy 5-drzwiowy hatchback wystawiany jest w trzech wariantach wyposażeniowych: Dynamic, Emotion i Sport. Bravo wejdzie do sprzedaży wiosną, do wyboru będą zarówno wersje benzynowe, jak i dieslowskie. Wraz z Bravo debiutuje nowe, zupełnie zmienione logo Fiata. Dominującym kolorem jest teraz czerwony zamiast niebieskiego.MercedesTego jeszcze nie było! Nowy Mercedes klasy C, który zostanie oficjalnie zaprezentowany w Genewie, pokaże się aż w dwóch obliczach! Dokładnie rzecz biorąc, chodzi o usportowioną wersję Avangarde z dużą gwiazdą na wlocie powietrza do silnika oraz odmiany z klasycznym przodem (z logo firmy na "nóżce") przy innych standardach wyposażeniowych. Najważniejszą z technicznych nowości w klasie C będzie superczysty silnik wysokoprężny 220 CDI Bluetec rozwijający 170 KM (pierwszym modelem Mercedesa dysponującym tą samą techniką był E 320 CDI). Dzięki zespołowi katalizatorów konstruktorom Mercedesa udało się znacznie obniżyć emisję tlenków azotu i węgla, a filtr cząstek stałych eliminuje szkodliwą sadzę. MazdaWbrew obowiązującym trendom najnowsza "dwójka" będzie o 4 cm krótsza niż poprzedniczka. Technicznie auto będzie się opierało na podzespołach Forda Fiesty, ale jego produkcja ma się odbywać wyłącznie w japońskim zakładzie firmy w Hiroszimie.PorschePo Volkswagenie Touaregu przyszedł czas na zmiany także w siostrzanym Porsche Cayenne.Designerzy nie mieli zbyt dużo pracy i modyfikacjom poddano jedynie przód i tył auta, ale niewprawione oko może ich nie zauważyć. Zmieniły się za to silniki, które mają teraz większe pojemności oraz bezpośredni wtrysk. Moc podstawowego silnika Cayenne wynosi 290 KM, a topowego 500 KM (silnik turbo). Rolls-RoyceKabriolet dla prawdziwych "smakoszy" brytyjskiego stylu. Pod maską Drophead Coupé kryje się blisko 7-litrowy, 12-cylindrowy silnik widlasty. Wnętrze w egzotycznym drewnie i skórze. MiniPo premierze najmocniejszego Coopera S przyszedł czas także na słabsze odmiany nowego Mini - Cooper D oraz One. Wersja z silnikiem wysokoprężnym rozwija moc 110 KM i według producenta zużywa 4,4 l/100 km. Mini One ma pod maską benzynową jednostkę o mocy 95 KM.OpelNa stoisku Opla zobaczymy najnowsze wcielenie Corsy w sportowym ubraniu OPC (Opel Performance Center). Pod maską auta znajduje się benzynowy, turbodoładowany silnik 1.6 o mocy aż 192 KM. PeugeotMały 207 CC wystartuje na rynku z 3 silnikami 1.6: 120 KM, z turbiną 150 KM oraz diesel HDI 109 KM (wrażenia z jazd w poprzednim numerze AŚ). Oprócz tego w Genewie zobaczymy mocno spokrewnionego z Mitsubishi Outlanderem 4007.SkodaCzy także nowa Fabia II jest skazana na sukces? Technika Volkswagena Polo i ceny niższe niż w firmie-matce mają gwarantować autu powodzenie. Silniki benzynowe od 60 do 105 KM, diesle od 69 do 105 KM. VolkswagenJuż w kwietniu na rynku pojawi się kolejna wersja Golfa - Variant. Samochód będzie pochodził z brazylijskich zakładów VW i śmiało można powiedzieć, że od hatchbacka jest o numer większy - jego długość wynosi blisko 4,6 m. Bagażnik tej wersji przy normalnym położeniu siedzeń pomieści aż 690 l. Prawdopodobnie na rynku dostępna będzie również wersja 7-osobowa. Ale Variant to niejedyna genewska nowość VW. Po sukcesie Polo BlueMotion koncern zdecydował się także na wypuszczenie na rynek specjalnej wersji Passata. Pojazd wyposażony w oszczędny, 105-konny diesel ma spalać średnio 5,1 l/100 km (kombi 5,3 l). Na rynku Passat BlueMotion pojawi się latem. Przy okazji Genewy VW zamierza wypuścić na rynek jubileuszową wersję Golfa GTI- Edition 30. Najszybsze GTI wszech czasów ma 230 KM. ToyotaNa stoisku Toyoty uwagę genewskiej widowni ma przykuwać usportowiona wersja Yarisa TS. Auto dysponuje silnikiem 1.8 o mocy 133 KM i przyspiesza do "setki" w 9,3 s. Na rynku od wiosny. VolvoNa ten samochód czekają wszyscy fani kanciastych kombi od Volvo. Nowe V70 na rynku ma pojawić się w sierpniu, a moc silników zaczyna się od 200 KM. Drugą nowością Volvo będzie mniejszy od XC90 SUV - XC60. Techniczną bazą tego samochodu jest Ford C-Max.
Na dziś i na jutro
Samochodowe wizje przyszłości i auta, które jutro spotkamy na ulicach, ale także te, które już dostępne są w salonach sprzedaży staną na stoiskach w 7 połączonych ze sobą halach w pobliżu lotniska. Genewskie Palexpo czynne będzie dla fanów motoryzacji od 8 do 18 marca - od poniedziałku do piątku w godzinach 10-20, w weekendy 9-19.