Logo

Na słoneczne dni

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Premiera wielofunkcyjnego Citroena zbudowanego na płycie podłogowejstarszego C3 odbyła się podczas jesiennego salonu samochodowego dwa latatemu, choć zapowiadający go concept car został pokazany już w 1999roku

Nadwozie/jakość

"Trzy w jednym", "kameleon" - takie tytuły obiegły prasę po premierze Pluriela. I choć w tych stwierdzeniach wiele marketingu, faktem jest, że w kilka chwil tego 4-osobowego hatchbacka można przekształcić w kabriolet.

Wcześniej musimy się jednak trochę potrudzić - opuścić szyby, opróżnić bagażnik, złożyć płócienny dach i na końcu odpiąć pałąki. I właśnie to sprawia "mały" problem - po demontażu elementy te trzeba zostawić w garażu.

Jeśli złapie nas deszcz, nie będziemy mogli niestety złożyć dachu. Rozwiązaniem może być kupno opcjonalnej opończy lub... wnikliwe analizy prognoz pogody.

Przestronność we wnętrzuna przyzwoitym poziomie - 4 osoby mogą tu bez przeszkód podróżować, choć oczywiście z tyłu jest ciaśniej. Deska rozdzielcza została żywcem przejęta z zamkniętej wersji C3.

Układ napędowy/osiągi

Najmocniejszy, 110-konny silnik C3 Pluriela ma standardowo zautomatyzowaną skrzynię biegów SensoDrive, w której kierowca może wybierać pomiędzy trybem automatycznym a sekwencyjną zmianą przełożeń (łopatkami pod kierownicą lub klasycznym drążkiem).

Wszystkimi operacjami zarządza oczywiście komputer. Twórcom oprogramownia do "automatu" przyświecała najwyraźniej raczej spokojna, miejska jazda, bo energicznie wydawane polecenia (pedałem gazu) są wykonywane z pewnym opóźnieniem - jeśli zależy nam na czasie, lepiej skorzystać z sekwencyjnej zmiany przełożeń.

Układ jezdny/komfort

Jak każdy kabriolet również Pluriel najlepiej zachowuje się na równych nawierzchniach - wtedy bez żadnych przeszkód możemy delektować się piękną pogodą i wiatrem we włosach, bez konieczności wysłuchiwania dźwięków pracującego na nierównościach nadwozia.

Dolne wzmocnienia karoserii spowodowały wyższe umieszczenie środka ciężkości, co wywołuje przechyły karoserii na zakrętach. Dynamiczny system kontroli toru jazdy znajduje się w opcji.

Koszty/bezpieczeństwo

Peugeot 206 CC z identycznym silnikiem i skrzynią biegów kosztuje ponad 77 tys. zł - w zamian nie będziemy mieć co prawda problemów, gdy spotka nas deszcz po drodze, ale na tylnych fotelach mogą podróżować tylko małe dzieci. W teście zderzeniowym Euro-NCAP C3 Pluriel otrzymał 4 gwiazdki na 5 możliwych.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: