Nadwozie/jakość
Zgrabne proporcje bryły nadwozia Forda sugerują kompaktowe wymiary. Okazuje się jednak, iż C-Max, mimo że wizualnie wydaje się mniejszy niż konkurenci, w rzeczywistości jest dłuższy od np. Renault Scénica.
Z kolei do lidera pod względem przestronności wnętrza VW Tourana brakuje Fordowi kilku centymetrów. Jak te różnice przekładają się na pojemność wnętrza? Z przodu w Fordzie jest bardzo dużo miejsca, a wygoda prowadzenia nie ma sobie równych w tej klasie aut.
Kierownica daje się regulować w dwóch płaszczyznach, a pedały i fotel kierowcy są względem niej trafnie usytuowane. Z tyłu będzie już ciaśniej. Przy maksymalnie odsuniętym fotelu kierowcy pasażerom tylnej kanapy pozostaje niewiele miejsca na nogi.
Na szczęście, gdy nie zabieramy dużo bagażu, tylną kanapę można podzielić na dwa fotele i odsunąć je do tyłu, uzyskując w ten sposób więcej komfortu.
Układ napędowy/osiągi
Nowy turbodiesel to wspólne dzieło Forda i koncernu PSA. A to oznacza, że można go spotkać na przykład w Peugeocie. Francuskie doświadczenie w produkcji diesli okazało się nieocenione: nowy motor to prawdziwe dzieło sztuki inżynierskiej.
Pracuje równo, nie hałasuje, a przede wszystkim zapewnia nadzwyczaj płynne przyspieszanie od bardzo niskich obrotów. O typowych dla wysilonych turbodiesli kłopotach z "turbodziurą" można tutaj zapomnieć, bowiem silnik ten bywa leniwy tylko do 1500 obr./min.
Jest jednak jedno "ale". Zużycie paliwa. Około 8,5 litra w mieście to zdecydowanie za dużo. Widocznie tak dobra elastyczność ma swoją cenę.
Układ jezdny/komfort
Prowadzenie jak na tak wysokie auto okazuje się zaskakująco dobre. Nie ma nadmiernych przechyłów na zakrętach, C-Max wzbudza zaufanie już po pierwszych kilometrach. Resorowanie jest raczej sztywne, ale wystarczająco komfortowe.
Koszty/bezpieczeństwo
Cztery gwiazdki w teście zderzeniowym Euro-NCAP to już żaden wyczyn. Ale droga hamowania poniżej 38 metrów - jak najbardziej. Żeby jeszcze to auto było trochę tańsze... A może być, jeżeli zdecydujemy się na wersję Trend, która kosztuje 82 990 zł.