- Calibry ze 170-konnym, sześciocylindrowym silnikiem. Najnowsza, topowa wersja Vectry z oznaczeniem GTS godnie kontynuuje ponadtrzydziestoletnią tradycję klasycznych modeli Gran Turismo Opla. Nadwozie/jakość Zapowiadany kompromis między dynamicznym charakteremcoupé a komfortem i przestronnością limuzyny został osiągnięty w stu procentach. Linia karoserii jednoznacznie informuje o przeznaczeniu i możliwościach auta. Przyciemniane reflektory, chromowane rury wydechowe, aluminiowe felgi, spoilery, wydatnie pochylona tylna szyba oraz wyzywające 17-calowe felgi to tylko niektóre szczegóły odróżniające GTS od wersji "cywilnej". Wnętrze jest przestronne i niemal identyczne z wersją sedan. Także tutaj nie brakuje sportowych dodatków. Czarne tarcze analogowych zegarów otoczone są chromowanymi obwódkami. Całości dopełniają metalizowane inkrustacje w kokpicie i drzwiach. Dobrze wyprofilowane fotele zapewniają doskonałe trzymanie boczne. Spasowanie i jakość materiałów wzorowa.Układ napędowy/osiągi211 koni i sześć cylindrów uczciwie pracują na wizerunek auta GT. Duży moment obrotowy (300 Nm) osiągalny już przy 4000 obr./min oraz precyzyjna, krótko zestopniowana skrzynia biegów pozwalają rozpędzić się do 100 km/h w 7,9 s. Dzięki tym parametrom, rasowemu brzmieniu i prędkości maksymalnej 248 km/h Vectra GTS ma pełne prawo nosić miano najszybszego seryjnego Opla.Układ jezdny/komfort Elektrohydrauliczne wspomaganie w połączeniu z IDS (interaktywny system napędu) oraz obniżonym o 20 milimetrów i usztywnionym zawieszeniem przyczynia się do precyzyjnego prowadzenia auta. Szeroki rozstaw kół i osi gwarantuje szybkie pokonywanie zakrętów. Sportowa charakterystyka zawieszenia jedynie delikatnym drganiem informuje pasażerów o nierównościach. Koszty/bezpieczeństwo Takie auto musi kosztować. Bezpieczeństwo zapewniają układy: ABS, kontroli trakcji - TC Plus, stabilności - ESC Plus, CBC (kontrola hamowania na zakręcie), korektor siły hamowania EBD z BA, zestaw sześciu airbagów oraz atrakcyjne warunki gwarancji i serwisu.