Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Nissan 350Z Pack - Auto do jazdy bokami

Nissan 350Z Pack - Auto do jazdy bokami

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Coupé Nissana to prawdziwy sportowiec z krwi i kości, z 300-konnym silnikiemi tylnym napędem. Wymagający dużych umiejętności, a jednocześnie dającymnóstwo frajdy z prowadzenia

Nissan 350Z Pack - Auto do jazdy bokami
Zobacz galerię (6)
Auto Świat
Nissan 350Z Pack - Auto do jazdy bokami

Muskularny wygląd 350Z jednoznacznie wskazuje, że mamydo czynienia z pojazdem o niecodziennych osiągach. Wnętrze także utrzymanejest w sportowym stylu. Trójramienna, obszyta skórą kierownicą znakomicieleży w dłoniach, a na jej ramionach zainstalowno sterowniki do radia.

Centralnie na tablicy wskaźników umieszczono obrotomierz, a zegary napanelu środkowym skierowane są do kierowcy. Nie zabrakło perforowanychpedałów i krótkiej dźwigni zmiany biegów.Dziwi natomiast pięknie grający zestaw audio firmy Bose, który w nowoczesnym aucie oferuje także archaiczny odtwarzacz kasetowy.

V6 Nissana ma od zeszłego roku więcej konii obecnie dysponuje mocą 301 KM. Biorąc pod uwagę, że auto waży 1,5 tony, świetne osiągi 350Z mamy zagwarantowane.

Po uruchomieniu silnika już na wolnych obrotach kierowcę przeszywają dreszcze emocji.Silnik brzmi niezwykle rasowo, dodatkowo przenosi przyjemne drgania na cały samochód.

Świetnie wkręca się od niskich obrotów, ale wyraźny przyrost mocy odczuwalny jest po przekroczeniu 3500 obr./min. Wystarczy 6,3 s, by prędkościomierz pokazał 100 km/h.

Mało tego, dalsze przyspieszanie wcale nie powoduje, że jego wskazówka zaczyna wolniej zbliżać się do wartości 250 km/h. Sprawne rozpędzanie umożliwia precyzyjna skrzynia biegów z krótkim lewarkiem o twardej pracy.

Podwozie dostosowano do świetnych osiągów silnika. Jest dość twardo zestrojone, choć pozostawia pewną rezerwę komfortu. Przy ostrej jeździe 350Z prowadzi się bardzo pewnie. Seryjne ESP ma sportowe nastawy i pozwala na odrobinę szaleństwa.

Po wyłączeniu go kierowca do woli może cieszyć się z faktu posiadania tylnonapędowego pojazdu o dużej mocy. Przy jeździe poślizgami auto jest przewidywalne i łatwe do opanowania.

Sportowy "japończyk" jest nieco droższy od konkurencyjnego Z4, ale oferuje wyższy poziom wyposażenia i 3-letnią gwarancję mechaniczną.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków