Roczna sprzedaż tego modelu ma sięgnąć 25 tys. sztuk. Auto ma wypełnić lukę między Note'em i Qashqaiem, jednak w przeciwieństwie do wymienionych ma nieco inną grupę odbiorców. Japończycy stawiają tu na lojalnych i bardziej konserwatywnych użytkowników Nissana. Mają oni stanowić około 60 proc. nabywców (dla Note'a ta grupa to 35 proc., dla Qashqaia 20 proc.). Wygląd nowego Nissana jest mocno zachowawczy. Trudno doszukiwać się w nim ekstrawagancji w stylu Hondy Civic. Grill pojazdu upodobniono do znanego z Nissana Murano, a sama sylwetka przywołuje skojarzenia z Renaultem Mégane. Tiida powstała na tej samej płycie podłogowej co Renault Clio i Nissan Note. Z tym ostatnim łączy go także spory, 2600-mm rozstaw osi. Długość kabiny sięga 1839 mm, co w segmencie C jest bardzo dobrym rezultatem. W tym aucie nikt nie będzie raczej narzekać na brak miejsca. Fotele są szerokie i wygodne, ale słabo trzymają na zakrętach. Minusem jest też skokowa regulacja oparcia i brak wzdłużnej regulacji kierownicy. Bagażnik sedana mieści 500 l, zaś w hatchbacku dzięki przesuwanej tylnej kanapie pojemność można zmieniać od 272 do 463 l (w tym ostatnim ustawieniu na tylnej kanapie zaczyna brakować jednak miejsca). Komfort usztywnionyPodczas jazd testowych po dziurawych drogach Małopolski pozytywnie odebraliśmy pracę zawieszenia. Wersje europejskie nieco usztywniono, dzięki czemu Tiida ma lepsze właściwości jezdne niż Almera. Skuteczne są hamulce. Pod maską Tiidy pracować będą benzynowe silniki 1,6 i 1,8 l lub diesel konstrukcji Renault 1.5 dCi. Ten ostatni znajdzie się w sprzedaży w Polsce we wrześniu. Silnik 1.6 ma umiarkowany apetyt na paliwo, a przy wyższych obrotach potrafi być dość głośny. Jednostka ta współpracuje z 5-biegową skrzynią ręczną lub 4-biegowym "automatem". Jednostka 1.8 zapewnia lepsze osiągi. Jej atutem jest też precyzyjna 6-biegowa skrzynia manualna. W podstawowej wersji 1.6 Visia Tiida kosztuje 55,9 tys. zł. W wyposażeniu m.in. 4 airbagi, aktywne zagłówki, ABS, EBD, BAS, elektryczne szyby, regulacje wysokości fotela kierowcy i elektryczne lusterka. Z dodatkową klimatyzacją i radiem cena wzrasta do 59,9 tys. zł.
Nissan Tiida - Lojalnie zachowawczy
Tiida (znana na innych rynkach także jako Versa) to pojazd światowy - produkuje się go w Japonii, Tajlandii i Meksyku (z tego ostatniego będzie trafiaç do Europy) i sprzedaje niemal na całym świecie. W tym roku nieco przekonstruowane auto trafi do wybranych krajów europejskich.