W efekcie modyfikacje stylistyczne mają charakter bardziej ewolucyjny, a skoncentrowano się na poprawie jakości i funkcjonalności. Auto powstało na płycie podłogowej wykorzystywanej także przez najnowszego Nissana Qashqaia. {player}1174593305963.flv{/player}Niewiele większy, ale z nowymi silnikamiW porównaniu z pierwszą generacją ma większy o 5 mm rozstaw osi (2630 mm) i jest dłuższy o 175 mm (4630 mm). Zmiana wymiarów najbardziej zauważalna jest w części bagażowej - jej pojemność wzrosła z 410 do 603 l przy standardowym ustawieniu siedzeń. Lepsza jest również oferta jednostek napędowych. Do nowego X-Traila trafił tylko jeden silnik z poprzednika - 2.5 16V o mocy 169 KM i to po drobnych modyfikacjach. Pozostałe trzy jednostki to zupełnie nowe konstrukcje powstałe w ramach aliansu Nissana i Renault. Pierwsza to benzynowy 2-litrowy silnik oferujący moc 140 KM i moment 193 Nm. Pozostałe dwie to diesle o pojemności 2,0 l i mocach 150 lub 173 KM. Wszystkie wersje do przeniesienia napędu wykorzystują standardowo 6-biegowe skrzynie manualne. Opcjonalnie w odmianach wysokoprężnych oferowany będzie 6-stopniowy "automat", a w benzynowych bezstopniowa skrzynia CVT. Za rozkład momentu między osiami odpowiada sterowany elektronicznie system All Mode 4x4-i. Kierowca pokrętłem na konsoli może wybrać między napędem tylko na jedną oś lub trybem automatycznym. Nowość w systemie to dwie dodatkowe funkcje: DDC (Downhill Drive Support) i USS (Uphill Start Support). Pierwszaumożliwa bezpieczny zjazd ze wzniesienia ze stałą prędkością do 7 km/h, druga - w trakcie podjazdu pod górę lub zjazdu utrzymuje auto na hamulcu, dopóki kierowca nie wciśnie pedału gazu. Prześwit sięgający 20 cm oraz kąty natarcia i zejścia odpowiednio 28 i 23 stopnie gwarantują swobodę poruszania się w niemalże każdych warunkach drogowych. Ceny i pełną specyfikację modelu poznamy pod koniec wakacji, kiedy samochód trafi do polskiej oferty Nissana.{player}1174593305983.flv{/player}
NISSAN X-TRAIL - Lepszy w każdym calu
Uderzające podobieństwo do poprzednika Nissan tłumaczy jego wielką popularnością - w ciągu 6 lat na całym świecie sprzedano ponad 615 tys. sztuk, a dużą rolę w pracach nad nowym modelem odegrały też badania wśród klientów, którzy nie życzyli sobie dużych zmian.