Auto powstało na bazie 3-drzwiowej wersji SC. Wprowadzono jednak wiele modyfikacji nadwozia i wnętrza, które podkreśliły jej sportowy charakter. Zupełnie nowy jest szeroki zderzak przedni z dodatkowymi wlotami powietrza umieszczonymi pod grillem oraz większymi kratami wentylacyjnymi w dolnej części i po bokach wraz ze światłami przeciwmgielnymi. Atletyczny wygląd uzupełniają zaprojektowane specjalnie dla tego modelu 17-calowe alufelgi oraz tylna część nadwozia z umieszczoną centralnie pod zmienionym zderzakiem chromowaną, trapezową rurą wydechową.We wnętrzu tej wersji Ibizyznajdziemy m.in. sportowe, profilowane fotele i aluminiowe wstawki w kokpicie i na pedałach. Standard wyposażenia obejmie: ABS, systemy kontroli trakcji TCS i wspomagania nagłego hamowania EBA, przednie i boczne poduszki powietrzne, układ Hill Hold Control (ułatwiający ruszanie na wzniesieniu), czujnik spadku ciśnienia w oponach, światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów i system Easy Entry na fotelu pasażera, ułatwiający zajęcie miejsca na tylnej kanapie.Najważniejsze kryje się jednak pod maską auta. Cupra otrzymała nowy benzynowy silnik z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 1,4 l i mocy 180 KM. Jednostka ta współpracuje z 7-stopniową, dwusprzęgłową przekładnią DSG. Układ gwarantuje doskonałe sportowe osiągi, a kierowca poza trybem automatycznym może również zmieniać przełożenia łopatkami umieszczonymi przy kole kierownicy. Do charakteru napędu dopasowano nastawy zawieszenia z systemem Agile Chassis, który ma zapewniać dużą stabilność i pewność prowadzenia podczas dynamicznej, agresywnej jazdy. Drugi debiutant w rodzinie Ibizy ma zdecydowanie odmienny charakter. W tym przypadku główny nacisk położony został na ekologię. Ecomotive charakteryzuje się jednym z najniższych w segmencie poziomów emisji dwutlenku węgla, który ma wynieść zaledwie 99 g/km. Jest to głównie wynik zastosowania wysokoprężnego silnika 1.4 TDI o mocy 80 KM i filtra cząstek stałych DPF, który nie tylko ograniczy emisję szkodliwych spalin, lecz także wpłynie na mniejsze zużycie paliwa. Ekonomię spalania poprawić mają również: inne zestopniowanie skrzyni biegów, nowe, 14-calowe felgi z kołpakami, aerodynamiczne ukształtowanie przedniego grilla i nowy tylny spoiler oraz ograniczenie masy samochodu poprzez m.in. zastosowanie zestawu naprawczego zamiast pełnowymiarowego koła zapasowego. W zakresie wyposażenia wersja Ecomotive będzie oferować standard porównywalny z pakietem Reference.Ibizy Cupra i Ecomotive produkowane są w fabryce Seata w Martorell w Hiszpanii. Do sprzedaży trafią w przyszłym roku.
Nowe wersje Seata Ibizy - Cupra i Ecomotive
Obydwie zadebiutują oficjalnie podczas salonu samochodowego w Paryżu (2-19 października). Pierwsza wersja to absolutnie topowa i najmocniejsza w ofercie Cupra.